به گزارش ایرنا بهنام مریدی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون برای سومین سال پیاپی است که سازمان ثبت احوال کشور در این پایانه مرزی مستقر شده و خدمات خود را که مهمترین آن احراز هویت افراد فاقد مدارک است، ارئه می کند.
وی افزود: در سال جاری تردد روان تری را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که برقراری امنیت و آرامش در تردد این زائران اربعین را مرهون تلاش های یگان های انتظامی و نظامی مستقر در این پایانه هستیم.
مدیرکل ثبت احوال خوزستان ادامه داد: اداره کل ثبت احوال خوزستان نیز مانند سال های گذشته در دو مرز چذابه و شلمچه مستقر شده و یه صورت شبانه روزی به زائران ارئه خدمت می کند.
وی بیان کرد: بیشترین تمرکز ما بر روی بازگشت زائران است چرا که مدارک شناسایی برخی از این افراد در سفر به عراق مفقود شده و وظیفه احراز هویت آن ها بر دوش سازمان ثبت احوال است.
مریدی تصریح کرد: احرازهویت برخی از این افراد بسیار دشوار است اما با این وجود تمام تلاش و امکانات خود را برای رفع مشکلات زائران ب کار گرفته ایم.
وی افزود: در سال گذشته حدود 80 مورد مفقودی مدارک شناسایی و گذرنامه به سازمان ثبت احوال اعلام شد و برای آنها مدارک هویتی صادر شده و آن ها توانستند به کشور بازگردند.
مدیرکل ثبت احوال استان خوزستان گفت: اکنون این آمادگی را داریم که تا پایان مراسم اربعین و تا آخرین نفری که به کشور باز می گردد ارائه خدمت کنیم.
وی ادامه داد: پیاده روی اربعین هر سال نسبت به سال گذشته پرشور تر می‌شود و این اقتدار نظام اسلامی را نشان می دهد که می تواند در سخت ترین شرایط بهترین امنیت را برای زائران خود برقرار کند.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.