مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان دوشنبه در مراسم راه اندازی این ایستگاه گفت: راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در حمیدیه می تواند به شناسایی کانون های آلاینده شهرستان کمک کند.
به گزارش ایرنا احمدرضا لاهیجان زاده بیان کرد: راه اندازی این ایستگاه به ما کمک خواهدکرد تا سهم آلایندگی شهرستان از منابع آلوده کننده مشخص شود.
وی درخصوص موقعیت شهرستان حمیدیه از لحاظ قرار گرفتن در محدوده میادین نفتی برای استفاده از سهم الایندگی گفت:باید بر اساس مستندات عمل کنیم تا سهم عوارض شهرستان هایی چون هویزه،دشت آزادگان و حمیدیه که تحت تأثیر آلودگی ها قرار دارند، اختصاص یابد.
لاهیجان زاده درخصوص شناسایی کانون های گرد و غبار داخلی افزود: بعد از مصوبه سال 1396 اقدامات بزرگی در زمینه مهار ریزگردها در سطح استان شروع شده و تاکنون یک میلیون نهال کاشته شده و امسال هم قرار است پنج میلیون نهال دیگر کشت شود.
وی روند آبگیری تالاب هورالعظیم را خوب ارزیابی کرد و اظهار کرد:بررسی آخرین نقشه های ماهواره ای حکایت از آبگیری 70 درصدی تالاب دارد و امیدواریم تا پایان سال این میزان به 80 درصد در محدوده تالاب برسد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از آغاز مذاکره با مسئولان عراقی جهت تأمین حق آبه بخش عراقی تالاب هورالعظیم خبر داد و گفت: قرار است در مهر ماه سال آینده بازدید مشترکی از بخش های ایرانی و عراقی تالاب هورالعظیم انجام شود.
در این مراسم عاشور سواری پور فرماندار شهرستان حمیدیه نیز گفت: به پاس رشادت های مردم حمیدیه در مهر ماه سال 1395 این ایستگاه به نام 9مهر نامگذاری شده است.
وی در ادامه با اشاره به مجاورت این شهرستان با منابع آلاینده خواستار اختصاص عوارض آلایندگی به شهرستان شد.
در استان خوزستان 24 ایستگاه فعال سنجش آلودگی هوا در 18 شهرستان نصب شده اند که قابلیت اندازه گیری ذرات معلق با قطر 2.5 pm و 10 pm را دارند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.