به گزارش ایرنا ناصر فیض شامگاه یکشنبه در همایش شعر عاشورایی در آستانه دهمین سالروز درگذشت قیصر امین پور شاعر برجسته خوزستانی در سالن ایثار دزفول که با حضور جمعی از شاعران مطرح کشوری برگزار شد افزود: قیصر شاعری متعهد بود که زمانی که احساس مسئولیت می کرد شعرهای آیینی، اجتماعی،عاشقانه و مذهبی می سرود.
وی افزود: قیصر با سرودن اشعاری زیبا و ساده به سهولت مخاطبان را به سوی اشعارش جذب می کرد و پاسدار زبان فارسی بود.
دبیر انجمن نویسندگان دزفول نیز در این همایش گفت:شهرستان دزفول علما و فرهیختگان بسیاری را پرورش داده و ظرفیت های بسیاری در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی دارد.
غلامرضا کاج افزود: همایش شعر عاشورایی در آستانه اربعین حسینی و همزمان با سالگرد عروج قیصر امین پور با حضور شاعران تهران ،خوزستان ،ایلام و لرستان برگزار شد.
وی اضافه کرد:قیصر امین پور در طول هشت سال دفاع مقدس شعرهای زیادی سرود که برخی سروده های وی در کتاب های درسی آمده است.
ناصر فیض، سید وحید سمنانی، علی داودی، علی اصغر عزتی پاک ، میلاد عرفان پور، مهدی جهاندار، محمد امین اکبری، مرتضی اردستانی، رضا وحیدزاده، حسن صنوبری، سیروس عبدی، مهدی چراغ زاده، بهمن بنی هاشمی، حامد طونی، محمدرضا نوری، یاسین نجارزاده، محمدرضا حسین زاده بازرگانی، مرتضی حیدری آل کثیر ،جمال پناهی، هادی محمدزاده و حسین لملیکی زاده در این شب شعر به شعرخوانی پرداختند.
شاعران کشوری در حاشیه این همایش بر سر مزار قیصر امین پور در گتوند حاضر شده و به این شاعر خوزستانی ادای احترام کردند.
قیصر امین‌پور در 2 اردیبهشت 1338 درشهر گتوند در خوزستان به دنیا آمد. نخستین مجموعه او «در کوچه آفتاب» دفتری از رباعی و دوبیتی بود و به دنبال آن «تنفس صبح» را منتشر کرد که تعدادی از غزل ها و حدود 20 شعر نیمایی را در بر می‌گرفت.
قیصر امین‌پور در سال 1368 موفق به کسب جایزه نیما یوشیج، موسوم به مرغ آمین بلورین شد و در سال 1382 به‌عنوان عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزیده شد . وی در سال 1386 بر اثر بیماری کلیه و قلب دار فانی را وداع گفت.
7278/ 6037
خبرنگار: رقیه کردی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.