به گزارش ایرنا مرتضی موصلی روز چهارشنبه در آیین افتتاح 320 مسکن محرومین خوزستان با مشارکت سپاه و کمیته امداد و تحویل 32 خانه عالم در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدی کمیته امداد امام خمینی(ره)بحث توانمند سازی خانواده های تحت پوشش این نهاد است.
وی افزود: در سال گذشته تمامی منابع قرض الحسنه اشتغال های کوچک استان با عنایت استاندار خوزستان جذب شده و بیش از پنج هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف کمیته امداد ایجاد شد.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: یکی از برنامه های دیگری که با بحث توانمندسازی نیازمندان ارتباط مستقیم دارد، بحث مسکن خانواده های تحت پوشش است که در این زمینه در سال های اخیر اقدامات خوبی با همکاری سپاه در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: احداث این واحدهای مسکونی در استان آغاز شده و امروز این افتخار را داریم که 320 واحد مسکونی به خانواده های نیازمند تحت پوشش استان تحویل داده می شود.
موصلی تصریح کرد: تمام خانواده هایی که واجد شرایط اعطای مسکن اعلام شده اند از خانواده های ساکن در 211 روستای دورافتاده و مناطق مرزی انتخاب شده اند.
وی بیان کرد: شهرستان شادگان به دلیل محرومیت های بیشتری که دارد، بیشترین تعداد از این واحدهای مسکونی را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: توجه ویژه ای به ابعاد فنی کار صورت گرفته و فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیزتاکنون بر این امر تاکید فراوان داشتند.
وی افزود: ناظران حوزه بسیج مهندسان استان نیز در کنار سپاه در زمینه نظارت بر احداث این واحدهای مسکونی نقش برجسته ای داشتند و بهره گیری از گروه های جهادی صحنه های زیبایی را از ایثار و فداکاری این قشر به نمایش گذاشت.
موصلی اظهار کرد: رفع مشکلات دیگر استان نیز در طول یک سال گذشته توسط سپاه ازدیگرخدماتی بود که به مناطق محروم ارائه شد و بیش از 300 پروژه جنبی در یک سال اخیر در این روستاها اجرا شده است.
همچنین در این مراسم حجت السلام محمد حسین بلک مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص تحویل 32 خانه عالم گفت: تعداد خانه های عالم بیش از این ظرفیت ها است و اکنون 32 خانه آماده تحویل است.
وی افزود: اکنون بستر اقدامات فرهنگی در سطح استان فراهم شده و برنامه های مختلفی با همکاری سپاه در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: جا دارد از اهالی روستاهایی که اراضی و املاک خود را برای ساخت خانه عالم اهدا می کنند ، قدردانی کنیم چرا که این حرکت بزرگی برای توسعه زیرساخت های فرهنگی در استان است.
وی بیان کرد: بیش از 40 نفر از عالمانی که قرار است در این خانه ها مستقر شوند از ماه گذشته شناسایی و جذب شده اند و تجهیزات مورد نیاز این خانه ها نیز دردست تامین است.
حجت الاسلام بلک گفت: نتیجه هم افزایی و مشارکت و این حرکت جهادی این است که تنها با 10 میلیارد ریال اعتبار بیش از 50 پروژه در مناطق سخت روستایی استان محقق شده که این گام بزرگی در اجرای سیاسیت های اقتصاد مقاومتی است.
آیین تحویل 32 خانه عالم با همکاری سازمان تبیلغات اسلامی ،افتتاح 320 مسکن محرومین خوزستان با مشارکت سپاه و کمیته امداد و آیین تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله شفیعی، حیدری و فرحانی نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار خوزستان و جمعی از فرماندهان سپاه در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد و کلید این منازل مسکونی به صورت نمادین به تعدادی از این محرومان اهدا شد.
همچنین در پایان این مراسم از جمعی از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس تقدیر شد.
/6002 /7152 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.