حجت اله آریایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه این نخستین تور گردشگری مذهبی از کشورهایی اروپایی به استان خوزستان است افزود:این گردشگران با هدف معرفی آئین های مذهبی به ویژه آئین عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی به دزفول سفر می کنند.
وی اظهار داشت:برنامه ریزی لازم برای حضور این گردشگران مذهبی در مسیر حرکت هیات های عزاداری در بافت قدیم این شهر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده و راهنمایان گردشگری نیز آئین های مذهبی و عزاداری مردم دزفول را به گردشگران اروپایی معرفی می کنند.
آریایی گفت:سه نفر راهنمای مسلط به زبان انگلیسی و یک نفر فارسی زبان آشنا به آئین های مذهبی این تور را هدایت و راهنمایی می کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول با بیان اینکه خوزستان بعد از یزد دومین استان کشور در برگزاری تور گردشگری مذهبی از کشورهای اروپایی است بیان داشت:این سبک از برگزاری تور گردشگری برای اولین بار در خوزستان است که شکل می گیرد و نقش مهمی در معرفی آئین های مذهبی این استان به گردشگران خارجی دارد.
وی گفت: با توجه به جایگاه خاص دزفول در برگزاری آئین های مذهبی به ویژه در ایام محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا ، تلاش می شود تا آئین های مذهبی دزفول به درستی به گردشگران خارجی معرفی شوند.
آریایی گفت:این تور گردشگری به همت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول و با تلاش لیدرهای خوزستان پس از یکسال پیگیری
شرکت های گردشگری برگزار می شود.
سفر گردشگران اروپایی به دزفول برای دیدار از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان در سالهای اخیر رو به افزایش بوده است.
علاوه بر شهر باستانی جندی شاپور ، 220 هکتار بافت قدیم،پل ساسانی ، آسیابهای آبی ، رودخانه دز ، پارک های ساحلی و مناطق کوهستانی ، دزفول با وجود بقعه ها و اماکن زیارتی متعدد و نیز آئین های ویژه عزاداری از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری مذهبی برخوردار است.
شهر دزفول در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد خیل عزادارانی است که در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به شیوه های مختلف سنتی سوگواری می کنند.
هیات ها و دسته های عزادار پس از اقامه نماز صبح روز عاشورا در مساجد و تکایای دزفول ،‌از نقاط مختلف شهر به سمت بقعه رودبند به حرکت در می آیند و این حرکت خروشان تا پاسی از شب پیوسته ادامه دارد.
6068
خبرنگار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.