به گزارش ایرنا امام جمعه چوئبده در این آیین گفت:هشت سال دفاع مقدس از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است که در تاریخ چند هزار ساله کشورمان، برهه ای متمایز به وجود آورده است.
حجت الاسلام حمید سیلاوی افزود: قشرهای مختلف مردم از پیر و جوان در این حماسه جاودان شرکت کردند و افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی رقم زدند که تا ابد زنده و جاوید است.
وی اظهارکرد:مردم ایران اسلامی شرکت در جنگ نابرابر را به عنوان یک جهاد دانستند و مفاهیمی مانند ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا نظام اسلامی اکنون در اوج عزت و اقتدار باشد.
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر نیز در این آیین با بیان اینکه توان دفاعی جمهوری اسلامی در خدمت صلح و ثبات منطقه است، گفت: ایران تمامی تلاش خود را در موضوعات صلح آمیز هسته ای و توسعه قدرت نظامی انجام می دهد و این نشان دهنده هوشمندی حاکمیت است.
ناخدا یکم نادر حمودی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: این هفته، یاد و خاطره شهدا و فداکاری نیروهای مسلح را برای مردم شریف آبادان تداعی می‌کند و موجب ماندگاری این حماسه در ذهن نسل‌ های جدید است.
وی افزود:نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران یک ارتش کوچک است؛ یعنی نیروی دریایی زمینی نیز داریم که تکاوران هستند و نیروی دریایی نیروی هوایی داریم یعنی هوادریا داریم و علاوه بر نیروی دریایی، پدافند و توپخانه و زیردریایی مجهز داریم.
در این آیین که جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی محلی و شهروندان چوئبده شرکت داشتند، انواع شناورها در آبراه بهمنشیر رژه رفتند.
7104/ 6037
خبرنگار: مسعود گادار ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.