رییس اداره H.S.E شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از تعمیر و بازسازی 2 دستگاه خودروی اطفای آتش با همت پرسنل این اداره خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، سهراب ترکیان اظهار داشت: 2 دستگاه خودروی اطفای آتش این اداره به دلیل سال ها کارکرد دچار نقایص و مشکلاتی در سیستم تأسیسات مکانیکی شده بودند که در راستای استفاده بهینه از منابع و بهره وری صحیح و افزایش راندمان کار با تأکید بر اصل اقتصاد مقاومتی، تعمیر و بازسازی شدند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته روی این 2 خودروی عملیاتی گفت: تعویض مخزن آب و فوم، تعویض و اصلاح پایپینگ، اصلاح سیستم بارگیری و لوله کشی فوم به همراه انجام تعمیرات اساسی پمپ از جمله مواردی بودند که با صرف صدها نفر ساعت زمان به همت پرسنل این مجموعه و با کمترین هزینه ی ممکن صورت گرفت.

ترکیان افزود: با توجه به هزینه ی بسیار زیاد خریداری یک خودروی اطفای آتش، بازسازی و تعمیرات اساسی خودروهای فعلی ضمن عملیاتی نگه داشتن آنها موجبات صرفه جویی اقتصادی فراوان و تسریع در ارایه خدمات در هنگام حادثه را موجب شده است.

ترکیان ادامه داد: با این اقدامات بار دیگر این خودروها که طی سالهای اخیر در مواقع بسیار حساس و آتش سوزی های بزرگ وارد عمل شده اند و شراره های آتش را خاموش کرده اند، عملیاتی باقی ماندند تا توان این مجموعه در آن هنگام همچنان پابرجا و استوار باقی بماند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان که در گستره ای وسیع به طول 410 کیلومتر و وسعت 27000 کیلومتر مربع فعالیت می نماید با دارا بودن دهها تأسیسات صنعتی و غیر صنعتی ضمن ایجاد شرایط و ضوابط فعالیت ایمن و بدور از هرگونه حادثه، در مواقع بروز بحران هایی همچون آتش سوزی های مراتع و جنگل ها و از این قبیل با استمداد مراجع ذیصلاح با مشارکت فعال و حضور در کوتاه ترین زمان ممکن که نشان از آمادگی نیروهای عملیاتی اداره HSE دارد نقش مهم و اساسی در اطفای آتش و بازگشت آرامش ایفا می نماید و طی سالهای اخیر آتش سوزی های بسیاری که در سطح مراتع و جنگل های واقع در حوزه عملیاتی وسیع این شرکت خصوصاً در فصل تابستان و گرمای سوزان منطقه بوقوع پیوسته با مشارکت و حضور پرسنل و ناوگان اطفای آتش این شرکت به سردی گراییده است.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.