معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خوزستان شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هیچ موردی از سوء استفاده های اقتصادی از کودکان و نوجوانان در اختیار موسسات خیریه زیر نظر این نهاد گزارش نشده است
مهران کریمیان اظهار کرد:120 موسسه خیریه در حوزه های پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی ، مسکن و اشتغال زیر پوشش بهزیستی خوزستان فعالیت می کنند.
وی افزود: نگهداری سالمندان، کودکان یتیم، ساخت مسکن و کمک به اشتغال با کمک خیرین انجام می شود و بهزیستی نیز یارانه هایی به افراد زیر پوشش و موسسات خیریه پرداخت می کند.
کریمیان ادامه داد: سازمان بهزیستی نظارت را به طور کامل انجام می دهد و آمار کمک های kنیکوکاران در هر ماه بررسی می شود.
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خوزستان اظهار کرد: این موسسات دفاتر حسابرسی دارند و کمیته نظارت بر عملکرد موسسات خیریه، کار نظارت را انجام می دهد که در صورت تخلف این موسسات برخورد لازم به صورت تذکر و اخطار کتبی صورت می گیرد.
وی بیان کرد: در صورتی که موسسه خاطی نسبت به رفع مشکل اقدام نکند، پروانه تاسیس آن ابطال می شود.
کریمیان بیان کرد: بهزیستی به هیچ عنوان اجازه نمی دهد از نیازمندان سوء استفاده و کرامت آنها خدشه دار شود.
وی با اشاره به اینکه دستگاه های مختلفی از جمله نیروی انتظامی، استانداری و بهزیستی به موسات خیریه مجوز می دهند گفت: اگر یک دستگاه متولی همه موسسات خیریه باشد و امکانات و موارد مربوط به نظارت در اختیار آن دستگاه قرارگیرد بیشتر از سوء استفاده ها جلوگیری می شود چون مهمترین عامل در جلوگیری از این مشکلات، نظارت قوی است.
وی با تاکید بر بکارگیری افراد معتمد، با تملک مالی و شناخته شده در این موسسات ادامه داد:اگر مجوز به افرادی داده شود که مطمئن و معتمد باشند و پس از دادن مجوز، نظارت مستمر صورت گیرد از بسیاری از مشکلات جلوگیری می شود.
کریمیان اضافه کرد: البته با زیاد شدن تعداد موسسات خیریه در سراسر کشور امکان خطا وجود دارد.
32 هزار زن بی سرپرست و بدسرپرست، 13 هزار و 500 نفر دانش آموز بی سرپرست و بدسرپرست و 85 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی خوزستان هستند.
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان نیز گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز 43 مرکز نیکو کاری فعال دارد که حوزه فعالیت آنها در حسینیه ها و مساجد است و نیاز هر منطقه را به متمکنان و معتمدان ارجاع می دهند.
محمد رضا حیدری افزود: مبالغ جمع آوری شده توسط مراکز نیکوکاری به کمیته امداد داده نمی شود بلکه محوریت هزینه با هیات عامل موسسه است و موسسات مانند بازویی به رفع مشکلات کمیته امداد کمک می کند.
وی ادامه داد: تاکنون گزارشی مبنی بر سوء استفاده اقتصادی این مراکز از کودکان و نوجوانان گزارش نشده است.
در برخی از نقاط کشور گزارش هایی از سوء استفاده اقتصادی از برخی کودکان و نوجوانان زیر پوشش موسسات خیریه گزارش شده است به صورتی که گاهی برخی کودکان به صورت سازماندهی شده به تکدی گری و یا گلفروشی در پشت چراغ قرمز و پاک کردن شیشه ماشین مجبور می شوند.
3004 /6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.