به گزارش ایرنا مسکن مهر را می‌ توان از پرماجراترین طرح های چند سال اخیر دانست که با وجود نارضایتی مکرر مالکان در آبادان، همچنان مشکلات آنها پا برجاست.
سایت مسکن مهر آبادان با پنج هزار واحد مسکونی، جزو بزرگترین سایت های مسکن مهر کشور به شمار می رود که حدود 2 هزار واحد آن در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
طرح مسکن مهر آبادان در نزدیکی کوی فرهنگیان و در محدودی خارج از شهر اجرا شد و متقاضیان نیز به امید خانه دار شدن، برای دریافت تسهیلات و تشکیل تعاونی ها اقدام کردند.
با گذر از بلوار ثامن الائمه آبادان و طی کردن جاده خاکی و گاهی آسفالت طرح مسکن مهر این شهر، مشکلات ساکنان و پیمانکاران این واحدها نمایان می شود.
مسکن مهر آبادان با مشکلاتی همچون فاضلاب، آب آشامیدنی، نوسان برق، امنیت و فضای رفاهی روبه رو است و این مشکلات صدای اعتراض مالکان را درآورده است.
یکی از ساکنان مسکن مهر آبادان به ایرنا می گوید: نبود امکانات رفاهی مانند فضای سبز، پارک محله ای، وسایل بازی برای کودکان و آسفالت معابر از جمله مشکلات مسکن مهر آبادان است.
صادق زرینی گفت:در شهرهایی که مسکن مهر اجرا شده معمولا امکانات رفاهی برای زندگی متقاضیان فراهم شده اما در آبادان این امکانات وجود ندارد.
'ج-س' خانم 47 ساله ای است که به همراه 2 فرزند خود در یکی از واحدهای تحویل شده طرح مسکن مهر آبادان ساکن است به ایرنا گفت:وجود فضای نامناسب در ساخت و ساز، باعث شده که بیشتر متقاضیانی که واحدهای آنها تحویل شده است برای سکونت در این واحدها، رغبت چندانی نداشته باشند.
وی اضافه کرد:در این منطقه هیچ گونه زیرساختی نظیر خط اتوبوس شرکت واحد، تاکسی، کلانتری یا پارک وجود ندارد و مجبوریم حتی در برخی مواقع برای تامین نیازهای خود به فروشگاه های عرضه مواد غذایی شهر مراجعه کنیم.
صالح بغلانی نیز که خود را از مالکان مسکن مهر معرفی می کند به خبرنگار ایرنا گفت:ساکنان این منطقه در مواقع بارندگی با مشکل روبه رو هستند زیرا هنوز بیشتر خیابان های این منطقه آسفالت نشده است.
وی آشنا نبودن برخی اعضای هیات مدیره تعاونی ها با اصول ساخت و ساز و بروز برخی مشکلات اقتصادی در برخی تعاونی ها را از دلایل کندی کار در تکمیل برخی واحدها عنوان می کند.
وی اضافه کرد:بارها مشکلات مسکن مهر را به گوش مسئولان شهری رساندیم ولی گویی کسی صدای ما را نمی شوند.
یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر آبادان نیز گفت:از اساسی ترین مشکلات مسکن مهر در آبادان نوسانات برق به دلیل کمی ترانس برق و انشعاب است که باعث قطعی مکرر برق در گرمای بالای 50 درجه شده است.
احمد جادری اظهار کرد:بارها به سازمان برق نیز مراجعه کردیم ولی این مشکلات همچنان پابرجاست و در گرما و رطوبت تابستانه آبادان تحمل چنین شرایطی به ویژه برای کودکان و افراد سن بالا سخت است.
یکی دیگر از مالکان مسکن مهر در آبادان نیز با اشاره به مشکلات فاضلاب شهری در این منطقه نیز گفت:متاسفانه فاضلاب شهری در مسکن مهر آبادان هیچ تعریفی ندارد و سرریز شدن فاضلاب در منطقه گواه این مساله است.
مرضیه غلامی افزود:سرریز شدن فاضلاب در منطقه مسکن مهر آبادان بیماری های پوستی و تنفسی را برای برخی ساکنان به دنبال داشته، و با وجود چندین باره ساکنان به سازمان آبفا، هیچگونه کمکی با ما در رفع این مشکل نشد.

**وجود 450 انشعاب برق در مسکن مهر
رئیس سازمان برق آبادان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:در سایت مسکن مهر آبادان مشکل برق نداریم و به متولی هر بلوکی که درخواست انشعاب برق داده، برق تحویل شد.
اکبر ناصری اظهارکرد:در سایت مسکن مهر 450 انشعاب برق تحویل خانوارها داده شده و به خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز انشعاب رایگان داده ایم.
وی افزود:متولیان و پیمانکاران هر بلوک باید برای تهیه ترانس و انشعاب به سازمان برق درخواست دهند و ما نیز این آمادگی را داریم که در کمتر از 48 ساعت انشعاب را به خانوارها تحویل دهیم.

** نخاله ها ساختمانی مسبب سرریز شدن فاضلاب
رئیس اداره فاضلاب شهری آبادان نیز به ایرنا گفت:متاسفانه برخی نخاله های به جا مانده از ساخت و سازها در فاضلاب شهری سایت مسکن مهر باعث سرریز شدن فاضلاب شده است.
علیرضا خلیلی نیا اظهارکرد:پیمانکارانی که نخاله ها را در فاضلاب شهری ریخته اند باید لایروبی را بر عهده بگیرند تا مشکل سرریز شدن فاضلاب در سایت مسکن مهر برطرف شود.
وی افزود: یکی دیگر از عوامل سرریز شدن فاضلاب در سایت مسکن مهر، سرقت بردن درب منهل هاست که به باعث تشدید این مشکل شده است.
خیلی نیا وضعیت آب شرب در سایت مسکن مهر را مطلوب توصیف کرد و گفت:برای تمامی واحدهایی که برای تهیه انشعاب آب به آبفا آبادان درخواست داده اند، انتشعاب داده شده است.

** یک هزار و 200 واحد بدون متقاضی
رئیس اداره راه و شهرسازی آبادان نیز به ایرنا گفت: در سایت مسکن مهر آبادان پنج هزار واحد وجود دارد که تاکنون 2 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و تا پایان سال نیز یک هزار و 400 واحد در صورت آماده شدن زیرساخت ها تحویل متقاضیان داده می شود.
کاظم اصلانی به اجرای آسفالت محوطه برخی از بلوک های مسکن مهر آبادان اشاره کرد و افزود: سعی کرده ایم زیر ساخت هایی همانند آسفالت، برق و فاضلاب را برای بلوک هایی که در اختیار متقاضیان قرار گرفته آماده کنیم.
وی گفت:زمینی برای احداث کلانتری مسکن مهر در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته و یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت آن به نیروی انتظامی بعنوان کمک هزینه پرداخت شد.
وی اظهارکرد: همچنین بازارچه ای با 14 باب مغازه نیز در سایت مسکن مهر ساخته شده است.
7104/3015 / 6037
خبرنگار: مسعود گادار ** عدنان جواهری** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.