به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین حیدری روز پنجشنبه در مجمع عمومی هیات فوتبال خوزستان با حضور رئیس فدراسیون فوتبال کشور در محل سالن کنفرانس تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز به برنامه ششم توسعه و افزایش تخصیص اعتبار ورزش خوزستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: به واسطه اجرایی شدن برنامه ششم توسعه و تخصیص مالیات بر ارزش افزوده ارگان ها به امر ورزش بسیاری از پروژه های نیمه استان همچون ورزشگاه شهید مجدیان دزفول که 12 سال از آغاز عملیات ساخت آن می گذرد به اتمام خواهد رسید همچنین مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر اهواز استاندارد سازی خواهد شد.
وی در خصوص مجموعه ورزشی غدیر اهواز گفت: این مجموعه فرهنگی ورزشی یک سرمایه ملی برای تیم های خوزستانی به شمار می رود لذا بنا داریم با واگذاری آن به بخش خصوصی تمام نواقص آن برطرف و تا پایان سال 96 آماده به کار شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به راه اندازی بخش اقتصادی در این اداره اشاره کرد و گفت: آمادگی آن را داریم که برای هر سه باشگاه لیگ برتری خوزستان کارگاه های اقتصادی برگزار کنیم تا بتوانند به طور کامل از ظرفیت بخش ورزش در برنامه ششم توسعه استفاده کنند.
وی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال در خصوص ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر گفت: زمانی این ورزشگاه تنها یک نگهبان داشت اما امروز با همکاری استاندار و مسئولان منطقه آزاد اروند اعتباری خوبی برای آن لحاظ شد. با توجه به اختصاص ماهانه 500 میلیون ریال به ورزشگاه نفت وگاز اروندان تضمین می دهم تا سال آینده یکی از بهترین ورزشگاه های کشور محسوب شود.

**فوتبال کشور به نام خوزستان شناخته می شود
مدیر کل ورزش وجوانان خوزستان در ادامه گفت:روزگاری از زمین های خاکی استان بازیکنان زیادی به تیم های ملی معرفی شد اما اکنون از آن زمین ها خبری نیست به همین جهت در سال جاری 140 زمین فوتبال و مینی فوتبال راه اندازی کردیم.
حیدری با بیان این که هیات فوتبال استان یکی از بهترین و منظم ترین هیات های ورزشی به شمار می رود افزود: با توجه به سابقه دیرینه فوتبال خوزستان در کشور و حضور بازیکنان متعدد در رده های مختلف تیم ملی همواره فوتبال کشور را به نام خوزستان می شناسند.
وی به تیم استقلال خوزستان اشاره کرد و گفت:تیم استقلال خوزستان تا انحلال پیش رفت و با مشکلات شدید مالی مواجه شد اما به موقع برای حل مشکلات این تیم اقدام شد و با کمک استاندار خوزستان از فروپاشی این تیم جلوگیری شد و با قدرت در لیگ هفدهم شرکت می کند.

**اختصاص 180 میلیارد ریال به فوتبال خوزستان در سال 96
در ادامه رییس هیات فوتبال خوزستان از تخصیص اعتبار بالغی بر 180 میلیارد ریال برای فوتبال استان در سال 96 خبر داد و گفت: این در حالی است که میزان اعتبار فوتبال استان در سال 95 بالغ بر 170 میلیارد ریال و در سال 94 حدود 140 میلیارد ریال بوده است.
عبدالکاظم طالقانی با بیان این که در سال اول حضور خود به دنبال ارتقاء ساختار هیات فوتبال استان بودیم و جوانان گرایی را سرلوحه کارهای خود قرار دادیم افزود: با وجود این که ورزشگاه غدیر اهواز ماهانه 60 میلیون تومان برای ما هزینه دارد با برنامه ریزی مناسب از عهده مخارج آن برآمدیم و امروز شاهد یک ورزشگاه باکیفیت در استان هستیم.
طالقانی عنوان کرد: در زمینه تجهیز و تامین اقلام و هزینه های جاری هیات های شهرستان ها در سه نوبت هیات های بی بضاعت را تجهیز کردیم. تشکیل آکادمی فوتبال در سراسر استان، آموزش مربیان بومی و رسیدگی به باشگاه های استان از دیگر اقدامات ما در هیات فوتبال است.
مدیر عامل باشگاه استقلال اهواز نیز در این نشست گفت: استقلال اهواز پرطرفدارترین تیم خوزستان محسوب می شود اما امروز حال و روز خوبی ندارد و با شرایط بسیار سختی دست و پنجه نرم می کند لذا می طلبد که به این تیم نگاه ویژه ای شود.
عزیز صادقی افزود: ما بنا داریم که یک سری فعالیت های فرهنگی و اقتصادی در این تیم انجام دهیم اما متاسفانه هیچ یک از ارگان ها و شرکت های استان با ما همکاری نمی کنند. بعضی از مشکلات ما به سازمان لیگ برتر می گردد که انتظار می رود به ما کمک شود تا به جایگاه اول خود در فوتبال کشور برگردیم.
6068
خبرنگار:پارسا شاکری ** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.