مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب گفت: با دعوت از 50 کشور که به تهران خواهند آمد درصدد آن هستیم که به مانند مسئله گرم شدن زمین به موضوع ریزگرد و عواقب و اثرات آن، نگاه جهانی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به اجلاس مقابله با ریزگردها که در تهران با حضور مقامات و کارشناسان برخی کشورها برگزار خواهد شدT اظهار داشت: این اجلاس به دعوت جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل در سال قبل صورت پذیرفت و طی آن مقامات و کارشناسان کشورها به تهران سفر کردند.

وی مهمترین مزیت این اجلاس را اجماع بین المللی در مقابله با ریزگردها دانست و افزود: با دعوت از 50 کشور به تهران درصدد آن هستیم که به مانند مسئله گرم شدن زمین به موضوع ریزگرد و عواقب و اثرات آن، نگاه جهانی شود.

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان بیان کرد: هدف از این اجلاس فقط موضوع همکاری های بین المللی برای مقابله با این بحران نیست بلکه بحث استفاده از تکنولوژی های روز هم مطرح است که با ایجاد آن به سمتی خواهیم رفت که به روند بهبود مشکل کمک خواهد کرد.

لاهیجان زاده با اشاره به انتخاب ایران به عنوان اولین میزبان کنفرانس ریزگرد اظهار داشت: این نقطه مثبتی است که دولت باید با استفاده از آن اثرات این پدیده در دیگر کشورها بر روی کشور خودمان را برای آنها تبیین کند. همچنین گروهی از این مقامات به اهواز سفر خواهند کرد تا از نزدیک تالاب و نقاط بحرانی ریزگرد را مشاهده کنند که این موضوع هم می تواند بر روی پیگیری های حقوقی دولت در آینده اثربخش باشد.

وی درخصوص بازدید از کانون های ریزگرد و تأثیرگذاری و کمک به بهبود وضعیت کنونی بیان داشت: مطمئنا بی تأثیر نخواهد بود زیرا ما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم. حتما باید تمام مسیرها در جهت مهار این پدیده را رفت و هر کدام از این اقدامات به سهم خودش می تواند همراه با نتیجه باشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.