به گزارش ایرنا فرانک موسوی دوشنبه در سمینارمشاغل خانگی، توانمند سازی خانواده، معیشت پایدار در محل سالن جلسات شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان بیان کرد: 53 درصد جامعه دانشگاهی زنان هستند که اگر برای اشتغال آن ها برنامه ریزی نشود تبدیل به تهدید می شود.
وی گفت: اگر به نیازهای بانوان توجه شود می توان به معیشت پایدار در خانواده ها نزدیک شد.
موسوی بیان کرد: زنان در بخش خصوصی و دانشگاهی باید مهارت داشته باشند، بسیاری از زنان زمانی که وارد فعالیت های اقتصادی می شوند به دلیل اینکه یکسری مهارت ها را کسب نکرده اندبا مشکلات زیادی روبرو می شوند.
سرپرست امور زنان و خانواده استانداری خوزستان درادامه اضافه کرد: وظیفه بخش دولتی ایجاد زیرساخت برای فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی است و ایجاد زیرساخت ها در بخش اقتصادی برای زنان خوزستانی باید در شان و منزلت آن ها باشد.
وی گفت: در بسیاری موارد مشاغل خانگی به مشاغل خانوادگی تبدیل می شود و نقش دولت در این بخش یک تسهیل گر است و دولت نباید در فعالیت اقتصادی بخش خصوصی وارد شود.
موسوی افزود: متاسفامه در کشور ما بیشتر نگاه ها برای ایجاد اشتغال به بخش دولتی است این در حالی است که دولت توان ایجاد این میزان اشتغال را ندارد.

** هر دستگاه اجرایی شیوه و ایین نامه خود را دارد
مدیر صندوق کار آفرینی امید خوزستان در این سمینار بیان کرد: دستگاه های اجرایی در صادر کردن مجوز برای فعالیت های اقتصادی سختگیری می کنند و برای فعالان اقتصادی مشکلاتی را ایجاد می کنند.
مهدی امرایی گفت: یکی دیگر از مشکلات در بخش خصوصی نبود خلاقیت و یا طراحی و بسته بندی محصولات برحسب فرهنگ و بازار فروش است.
وی افزود: مشاغل خانگی را جنسیت بندی و محدود نکنیم ، صندوق کارآفرینی امید هر جا که توانایی اشتغال باشد تسهیلات میدهد و کمک می کند.
رئیس انجمن زنان کارآفرین خوزستان نیز درادامه این نشست اظهار کرد: این انجمن 10 سال است که در خوزستان تشکیل شده و برای مطالبه گری زنان در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی فعالیت دارد.
آنا یارعلی افزود: حضور زنان در فعالیت های اقتصادی بسیار ضعیف است این در حالی است که خروجی زنان از دانشگاه ها بسیار است و باید این موضوع مهم را مد نظر داشت.
رئیس انجمن زنان کارآفرین در استان بیان کرد: دستگاه های اجرایی در استان به خوبی به وظایف خود برای کمک به قشر زنان برای فعالیت های اقتصادی کمک نکرده است، دولت باید نقش تسهیل گری خود را برای بخش خصوصی انجام دهد.
وی گفت: فرصت های نمایشگاهی باعث می شود که فعالان اقتصادی با مخاطبان خود و پیشرفت های حوزه کاری خود در فضای نمایشگاهی آشنا شوند .
یارعلی بیان کرد: دستگاه های اجرایی برای برگزاری نمایشگاه برای معرفی صنایع کوچک و محصولات مشاغل خانگی کمک کنند، هزینه ای که برای راه اندازی نمایشگاه لازم است بسیار زیاد است.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.