به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالرزاق عفری در خطبه های نماز جمعه این هفته شوش با اشاره به فرا رسیدن روز صنعت و معدن در 10 تیر افزود:صنعت یکی از مهمترین عوامل توسعه، رونق اقتصادی، اشتغال و پیشرفت جامعه است.
وی افزود:یکی از پایه های پیشرفت و توسعه پایداری کشور صنعت و معدن است که امروز یک نیاز اساسی است و راهکار قطع وابستگی به خارج و خودکفایی کشور است.
خطیب جمعه شوش گفت:یکی از پایه های استقلال کشور توجه به صنایع کوچک وصنایع تبدیلی است .
وی همچنین گفت:از دولت منتخب انتظار می رود به شعارهای انتخاباتی خود عمل کند.
حجت الاسلام عفری گفت:شهرستان شوش یک شهرستان کشاورزی و صنعتی است که اگر دولت مردم را تشویق کند و با تخصیص اعتبار ،می توان زمینه اشتغال پایدار را در این شهرستان فراهم کرد.
وی گفت:باوجود صنایع از جمله شرکت های شیرپاستوریزه پگاه خوزستان،کاغذ پارس،نیشکرهفت تپه ،نیشکرمیان آب و حریر خوزستان، متاسفانه نرخ بیکاری در این شهرستان مانند دیگر شهرها که صنایع ندارند بالاست.
وی افزود: امروزه نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط ضروری به نظر می رسد زیرا این صنایع در روستاها و شهرهای کوچک می توانند منبع کارآفرینی باشند.
امام جمعه موقت شوش ادامه داد: درحال حاضر بخش صنعت با مشکلات عدیده ای روبروست که حل آنها در شرایط کنونی مساعدت دولت، مجلس و همکاری مردم را می طلبد.
حجت الاسلام عفری در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تخریب قبور ائمه در قبرستان بقیع توسط وهابیون نیز اشاره کرد و یادآور شد: اعتقاد شیعه به امامت ائمه، برداشت های غلط وهابیون از دین، تحریک مستمر استکبار جهانی و ترس از گسترش انقلاب اسلامی و سیاست های ضد شیعه آل سعود از عوامل مهم دشمنی وهابیون با شیعه است.
خطیب جمعه شوش گفت: کسانی که امروز مساجد را تخریب و به این کار افتخار می کنند همان هایی هستند که قبور ائمه اطهار در بقیع (ع) را تخریب کردند.
وی افزود: تشکیل فرقه وهابیت با تخریب مساجد و اماکن متبرکه کلید خورد که ننگ ابدی بر پیشانی وهابیت و آل سعوداست.
وی با محکومیت تخریب قبور مطهر امامان معصوم در سال 1344 هجری قمری توسط وهابیان گفت: انجام جنایات مشابه وهابیان عربستان توسط داعش در کشورهای اسلامی، نشان از این دارد که داعش چهره دیگری از وهابیت است.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.