به گزارش خبرنگار ایرنا مسعود مصدقی روز پنجشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات جاده های شوش در فرمانداری این شهرستان افزود:با تامین و هزینه کرد این اعتبار در خوزستان جاده های این استان از وضعیت منفی خارج شده و به وضعیت مناسبی از نظر حمل و نقل خواهند رسید این درحالی است که خوزستان به احداث 2 هزار کیلومتر جاده جدید نیاز دارد.
وی مجموع راه های استان خوزستان را 14 هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: هشت هزار کیلومتر از جاده های خوزستان روستایی است که نیاز به نگهداری دارند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه کمبود اعتبار مانع توسعه جاده ها در این استان شده است افزود:
وجود هفت بندر ، حجم زیادی از واردات و صادرات و نیز 20 درصد ترافیک سنگین کشور ، خوزستان را از نظر زیر ساخت جاده در جایگاه حساس و مهمی قرار داده است.
مصدقی افزود: در حالیکه خوزستان استان ششم کشور از نظر توسعه جاده است اما از نظر حمل و نقل ،‌خوزستان رتبه نخست را در کشور دارد لذا تناسبی در بهره برداری از جاده و ساخت جاده در این استان وجود ندارد.

** نصب دوربین از پل زال تا دهدز
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنین از نصب دوربین کنترل سرعت از پل زال اندیمشک تا دهدز به طول 450 کیلومتر خبر داد و گفت: در هز 20 تا 25 کیلومتر از این مسیر دوربین مدار بسته نصب خواهد شد ضمن اینکه فاز اول این طرح با نصب 31 دستگاه دوربین پارسال افتتاح شد.
مصدقی افزود: این اقدام در راستای کنترل سرعت خودروها برای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در ادامه با بیان اینکه شهرستان شوش با قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال - جنوب دارای ظرفیت های بسیار خوبی در بخش کشاورزی ، گردشگری و مذهبی است گفت:شوش از جمله شهرهای استان خوزستان است که از نظر حجم راه ها مقام سوم یا چهارم را در استان خوزستان را دارد هر چند بخش زیادی از جاده های شوش روستایی است.
مصدقی با تائید اینکه برخی جاده های شهرستان شوش از وضعیت مناسبی برخوردار نمی باشند گفت:مشکل اعتبار و گستردگی جاده ها از جمله مواردی است که نگهداری جاده ها را در استان خوزستان مشکل کرده است.
وی همچنین مهمترین برنامه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در شهرستان شوش را تامین روشنایی ، لکه گیری ، نصب علائم و شانه سازی در برخی محورهای این شهرستان برشمرد و گفت:برخی از این طرح ها برای اجرا در شهرستان شوش در مرحله مناقصه قرار داشته و بزودی عملیاتی می شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار شوش نیز در این نشست احداث جاده و ایمن سازی جاده ها به ویژه جاده های روستایی را اولویت نخست این شهرستان برشمرد و از اداره کل راهداری و حمل و نقل استان خوزستان خواست در این راستا شهرستان شوش را یاری کند.
رضا نجاتی افزود: بسیاری از جاده های شهرستان شوش به دلیل قدمت بالا از استحکام لازم برخوردار نیستند.
وی افزود: خسارت وارده به جاده های این شهرستان در جریان سیل سال گذشته و نیز تردد خودروهای سنگین ، قابل توجه بوده و باید با تخصیص اعتبار ویژه نسبت به بهسازی جاده های این شهرستان به ویژه جاده های روستایی اهتمام ویژه ای شود.
فرماندار شوش با تشریح وضعیت جغرافیایی این شهرستان از نظر تعداد روستا و نیز پراکندگی روستایی گفت: با اینحال شهرستان شوش قطب اول کشور در تولید گندم است که انتقال 300 هزار تن محصول گندم از مناطق روستایی به مراکز خرید در شهرها نیازمند تامین زیر ساخت لازم و ایجاد جاده مناسب و استاندارد است.
نجاتی ایجاد زیر ساخت هایی چون جاده را از جمله مهمترین شاخص برای ماندگاری در روستاها برشمرد و گفت:شوش در تمام ایام سال به ویژه در ایام نوروز میزبان مسافران و نیز راهیان نور از سراسر کشور است لذا احداث جاده های ایمن و استاندارد در این شهرستان برای کاهش سوانح رانندگی ضروری است.
وی همچنین ایجاد پلیس راه را از دیگر نیازهای ضروری شهرستان شوش عنوان کرد و گفت: در کنار احداث جاده ، نصب علائم راهنمایی و راهنمایی و نیز نگهداری جاده های فعلی این شهرستان باید از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در اولویت قرار گیرد تا شاهد حوادث خونبار رانندگی در جاده های این شهرستان نباشیم.
سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت ایمن سازی جاده های روستایی این شهرستان گفت: جاده روستای موزان و صالح خسرج به دلیل نبود پل عابر پیاده حادثه خیز بوده به طوریکه تاکنون 10 نفر در حوادث رانندگی در جاده های این روستا جان باخته اند ضمن اینکه تعداد زیادی از احشام روستائیان نیز تلف شده است.
وی خواستار تامین روشنایی جاده شوش - دزفول و نیز نصب گاردریل در بخش باقی مانده از این جاده شد.
در سفر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان از برخی جاده های روستایی این شهرستان بازدید شده و مسائل و مشکلات آنها بررسی شد.
شهرستان شوش با 220 هزار نفر جمعیت دارای 215 روستاست.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.