غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: مجتمع خوابگاهی دانشگاه شامل 10 بلوک خوابگاهی است که سرمایش و تهویه 2 بلوک از آن به وسیله کولر و بقیه به صورت سیستم تهویه مرکزی (چیلر) تامین می شود.
به گفته وی، 700 تا 800 نفر از دانشجویان ساکن در مجتمع خوابگاهی اکنون دچار مشکل شده اند.
وی با اشاره به قدمت و فرسودگی سیستم تهویه مرکزی خوابگاه دانشجویی افزود: برنامه این دانشگاه برای تابستان امسال تعمیر و بازسازی سیستم تهویه مرکزی و اضافه کردن برج خنک کننده بوده اما گرمای زودرس ما را غافلگیر کرد زیرا تصور نمی کردیم در خرداد دمای هوا به بالای 50 درجه برسد.
خواجه اضافه کرد: به دلیل بالا بودن دما،سیستم تهویه کارآیی خود را از دست داده و نمی تواند هوا را خنک کنند و حرارت اتاق ها بالا رفته است؛ از سوی دیگر مصادف شدن این مساله با ماه رمضان و امتحانات پایان ترم برای دانشجویان مشکل ساز شده و ما این حق را به دانشجویان می دهیم که نسبت به این وضعیت اعتراض کنند.
وی با بیان اینکه مشکل تهویه خوابگاه ها در کوتاه مدت قابل حل نیست اظهار کرد: تعمیر و بازسازی سیستم خنک کننده مرکزی حداقل 10 تا 15روز زمان نیاز دارد بنابراین اگر اکنون تعمیرات انجام شود،
نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه همین حداقل هوای خنک را نیز در اتاق ها نخواهیم داشت.
خواجه در ادامه درباره راهکارهای کوتاه مدت برای حل مشکل دانشجویان گفت: متخصصان فنی پیشنهاد داده اند که به سیستم تهویه مرکزی 'یخ' اضافه کنیم تا درجه حرارت کاهش یابد که هم اکنون در حال انجام این راهکار و اضافه کردن قالب های یخ هستیم.
وی اضافه کرد: یک خوابگاه در سطح شهر با ظرفیت 200 نفر برای دانشجویان آماده کردیم اما دانشجویان به دلیل فصل امتحانات، تمایلی برای جابجایی ندارند.
به گفته وی، در صورت نیاز و تمایل دانشجویان می توانیم هماهنگی برای انتقال دانشجویان به خوابگاه های سایر دانشگاه ها نیز انجام دهیم.
خواجه افزود: کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران نیز به صورت شبانه روز به دانشجویان خدمات می دهد و سالن های ورزشی همجوار خوابگاه ها نیز مجهز به موکت و یخچال شده که دانشجویان به صورت موقت می توانند در آن ساکن شوند.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین با بیان اینکه تعمیرات اساسی برای حل مشکل تهویه خوابگاه انجام می شود گفت: در تابستان امسال تعمیر و بازسازی سیستم تهویه مرکزی، 2 جداره کردن پنجره های خوابگاه ها انجام می گیرد و قرار است سالانه یک تا2 بلوک خوابگاهی نیز از سیستم چیلر خارج و در آن کولر نصب شود.
وی اظهار کرد: خوشبختانه امروز با بهتر شدن وضع هوا و جلساتی که مسئولان با دانشجویان برگزار کرده و تشریح مساله، شرایط مناسب تر شده است.
خواجه افزود: امتحانات دانشجویان این دانشگاه حداکثر تا سوم تیر به اتمام می رسد و امیدواریم در این مدت بتوانیم تا حدودی مشکل را کاهش دهیم.
بر اساس این گزارش، تعدادی از دانشجویان خوابگاه حضرت معصومه (س) دانشگاه شهید چمران اهواز از چهارشنبه شب در اعتراض به گرمی هوای محل اسکان خود ناشی از کار افتادن سیستم خنک کننده اتاق های خود در این مجمتع خوابگاهی تجمع کردند. دانشجویان معتقدند تهویه نامناسب مشکل دیرینه این خوابگاه است که با وجود اعتراض مکرر، مسئولان تاکنون به آن توجهی نکرده اند.
هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است: اهواز و هفت شهر خوزستان تا اواسط هفته آینده دمای 50 درجه داشته باشند.
دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از چهار دانشگاه بزرگ کشور و بزرگ ترین دانشگاه در جنوب غرب کشور و در زمره دانشگاه های جامع است.
این دانشگاه هم اکنون دارای 13 دانشکده با 53 گروه آموزشی و بیش از 16 هزار دانشجو از مقطع کاردانی تا دکتری تخصصی است.
7151 / 6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.