به گزارش ایرنا تفاهم نامه احداث کارخانه ی تولید رینگ آلومینیومی به صورت همکاری مشترک و با سرمایه گذاری شرکت خارجی در قالب ایجاد جوینت ونچر، بین 2 شرکت سایپا و هلدینگ هانوس از کشور چین روز یکشنبه در خرمشهر امضا شد.
مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا یکشنبه در آیین کلنگ زنی و امضای این تفاهمنامه در شهرک صنعتی خرمشهر، گفت:برای افزایش ظرفیت خودرو توجه به بخش قطعه سازی و استفاده از تولیدکنندگان داخلی با دانش روز دنیا در دستور کار قرار گرفته است.
مهدی جمالی افزود: در این زمینه بهره گیری از دانش روز دنیا در ساخت رینگ خودرو و ساخت رینگ آلومینیومی به عنوان یک هدف اساسی در افزایش تولید جزو سیاست های شرکت سایپا با استفاده از سرمایه گذاری خارجی است.
وی اظهارکرد: به دلایل مختلفی ادعا می شد که رینگ خرمشهر به دلیل فاصله مسافت در کارخانه های تولید خودرو، امکان افزایش تولید را ندارد و اجازه افزایش ظرفیت تولید صادر نمی شد.
وی گفت: با پیگیری صورت گرفته توسط مسئولان محلی و اعتقادی که دولت در این خصوص داشت که همه ملت و گروه خودروسازان، مدیون خرمشهر هستند سایپا را مجبور به سرمایه گذاری مشترک با طرف خارجی برای افزایش تولید رینگ واداشت.
وی ادامه داد: خوشبختانه پس از برجام مشارکت خارجی در گروه سایپا رشد قابل ملاحظه ای داشته و این امکان را فراهم کرده که پس از مذاکره با خودروسازان برزگ دنیا ظرفیت تولید گروه برای سه سال آینده به بالای یک میلیون خودرو در سال هدف گذاری شود.
جمالی از تولید سالیانه سه میلیون رینگ در شرکت رینگ سایپای خرمشهر خبر داد و بیان داشت: اگر تولید هر رینگ را به طور متوسط 10 دلار در نظر بگیریم در مجموع 30 میلیون دلار در این شرکت درآمد کسب می شود و می توان در اشتغالزایی و حمل و نقل به شهر و منطقه کمک کند.
رئیس هیات مدیره شرکت رینگ سازی هانوس چین نیز در این آیین گفت:دولت چین براساس قوانین دولتی مجوز سرمایه گذاری در بخش رینگ سازی شرکت سایپای ایران در خرمشهر را صادر کرده است.
یانگ جیادونگ افزود:شرکت هانوس چین هم اکنون بخشی از رینگ شرکت های مطرح خودروسازی در اروپا را تامین می کند و با بررسی بازار ایران و کشورهای منطقه اقدام به سرمایه گذاری در این طرح کرد.
وی اظهارکرد: سعی می کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن تکنولوژی تولید رینگ آلمینیومی را به خرمشهر منتقل و خط تولید را در مدت زمان یک سال راه اندازی کنیم.
جیادونگ گفت:در گام های بعدی ساخت سایر قطعات خودرو نیز در این سایت پیش بینی شده است.
شرکت تولید رینگ سایپا از شرکت های تابعه گروه خودروسازی سایپا است که با هدف تولید رینگ و مونتاژ چرخ های مورد نیاز شرکت خودروسازی داخلی و راه یابی به بازارهای جهانی در 2 سایت تاسیس شده است.
سایت شماره یک در زمینی به مساحت 30هکتار و زیربنای 25 هزار متر مربع در خرمشهر و در ناحیه صنعتی منطقه آزاد اروند و با فعالیت تولید انواع رینگ های سواری احداث و در تاریخ 26 اردبیهشت 1378 به ثبت رسید و هم اکنون با ظرفیت 600 حلقه تولید می کند.
7100/3015 / 6037
خبرنگار: کمیله حجازی ** تنظیم: عدنان جواهری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.