استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان از لحاظ حمل بار رتبه اول را داراست گفت:اما از لحاظ استاندارد راهی در رتبه ششم است این یعنی باید حداقل 2 هزار کیلومتر جاده بسازیم تا به استاندارد سوم کشوری برسیم .

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان،  غلامرضا شریعتی در نشست کمیسیون ایمنی راه ها گفت: سال گذشته از لحاظ ایمنی راه ها استان دوم از آخر بودیم و به همین علت کمیسون ایمنی راه ها در سال گذشته مرتب تشکیل می شد و تصمیمات مهمی اتخاذ می شد .اکنون و در  دو ماهه اول امسال  از نظر کاهش سوانح و تلفات جاده ای در کشور استان دوم هستیم و این یعنی  یک ارتقای 29 پله ای داشتیم  که  در اثر هماهنگی ای  است  که میان همه متولیان در کمیسیون ایمنی راه ها انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با هماهنگی ای که با دستگاه های مسئول  می‌شود و با محوریت استانداری و امکانات لازمی که فراهم خواهد شد در کوتاه مدت این ملاحظات انجام شود و سطح ایمنی راه های استان نسبت به سال گذشته ارتقا یابد.

وی در ادامه توضیح داد: ما از لحاظ حمل بار استان اول و از لحاظ جا به جایی مسافر استان سوم هستیم اما از لحاظ راه های استاندارد استان ششم هستیم و این یعنی که مسافرین ما و کالاهایی که منتقل میشود از امنیت کمتری برخوردار است.

استاندار خوزستان ادامه داد: این شایسته مردم خوزستان نیست و باید این عقب‌ماندگی که در دراز مدت ایجاد شده است را با اهتمام جدی کاهش دهیم.

شریعتی تصریح کرد: حداقل باید 2 هزار کیلومتر جاده بسازیم تا به استاندارد سوم کشور برسیم. هم اکنون 800 کیلومتر جاده در دست احداث داریم و باید با سرعت بیشتری ادامه دهیم تا به انجام برسد.

استاندار خوزستان بیان کرد: با تقویت اعتبارات استانی که دولت منظور کرده است امیدواریم جاده های بیشتری شروع کنیم و بتوانیم ظرف یک برنامه چند ساله از لحاظ استاندارد به استان سوم کشور برسیم و این مسیر ارتقا را طی کنیم تا مردم هم با امنیت بیشتری مسافرت بکنند و در جاده های استان تردد کنند و از این طریق منابع انسانی ما که مهم‌ترین اصل توسعه هست حفظ شود و استان خوزستان به رشد و ارتقا و توسعه خودش ادامه دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.