به گزارش ایرنا مدیرعامل نیروگاه گازی آبادان در حاشیه افتتاح این سه طرح محیط ‌زیست گفت:2 دستگاه تصفیه صنعتی به‌منظور تصفیه آب‌های صنعتی و انسانی خریداری، نصب و راه‌اندازی شده و کمربندی سبز نیروگاه گازی آبادان تکمیل شد.
عبدالکریم ذاکرنیا افزود:این طرح‌ها شامل سیستم تسویه فاضلاب بهداشتی به ظرفیت 10 مترمکعب در روز و تصفیه‌ی پساب روغنی به ظرفیت 12 مترمکعب در 24 ساعت است که آب‌های حاصل از آن در آبیاری فضای سبز نیروگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی از احداث هفت و نیم هکتار فضای سبز به‌منظور ایجاد کمربند سبز نیروگاه گازی آبادان خبر داد و بیان داشت:ساخت چهار هکتار فضای سبز جدید نیز در دستور کار قرار دارد که نقش مهمی در کاهش آلایندگی هوا در منطقه دارد.
ذاکرنیا اظهار داشت:کاشت درخت در نیروگاه گازی آبادان ضمن جلوگیری از ورود گردوغبار به سیستم تولید برق باعث افزایش راندمان نیروگاه گازی آبادان شده و این نیروگاه از صنعت آلاینده به صنعت سبز تبدیل شد.
وی هزینه خرید، نصب و بهره برداری از طرح های محیط زیست نیروگاه آبادان را هفت میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:هم اکنون نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان 813 مگابایت برق در چهار واحد گازی تولید می‌شود.
رئیس اداره محیط ‌زیست آبادان نیز در این مراسم گفت:2 دستگاه تصفیه پس ماندهای صنعتی روغنی و بهداشتی در نیروگاه گازی باعث شده تا پسماندهای صنعتی و بهداشتی در محیط زیست تخلیه نشود.
سیداحمد موسوی آزاد افزود:پیش ‌از این شاهد تخلیه پس آب‌های روغنی و بهداشتی، انسانی در محیط زیست بودیم که این کار با توجه به ‌قرار گرفتن نیروگاه در مجاورت تالاب شادگان باعث صدمه به محیط زیست می‌شود.
وی اظهار داشت:با افتتاح 2 تصفیه‌خانه صنعتی از آب به‌عنوان منبع اولیه که خیلی تمیز و ارزان در دسترسی نیست برای آبیاری مورداستفاده مجدد قرار می‌گیرد.
یروگاه سیکل ترکیبی آبادان، سابقاً نیروگاه گازی آبادان (در آبادان، کیلومتر ۹ جاده آبادان - ماهشهر)، یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۸۱۵ مگاوات است که شامل ۴ واحد گازی ۱۲۳٫۴ مگاواتی مدل FREM 9000 251-2 ساخت توگا و ۲ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار است.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.