به گزارش ایرنا سعید فیوضی چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان با اشاره به وابستگی معیشت مردم شهرستان به کارکشاورزی بیان کرد: در تابستان گذشته با وجود برنامه زمانبدی توزیع آب برای کشت تابستانه، متاسفانه شاهد بی عدالتی در توزیع آب و نوع کشت در سطح حوضه آبی مارون بودیم که این امر موجب اعتراض کشاورزان این شهرستان به دلیل ممنوع بودن کشت برای رامشیر و ممنوع نبودن در دیگر شهرستان ها شد.
وی افزود: انتظار داریم سازمان آب و برق خوزستان و جهاد کشاورزی خوزستان با هماهنگی و برنامه ریزی مناسب سیاست یکسان سازی کشت های ممنوعه در حوضه مارون را انجام دهند تا امسال دیگر شاهد اینگونه تجمعات و اعتراض کشاورزان نباشیم.
مدیر امور آب منطقه جنوب شرق خوزستان نیز در این نشست گفت: با توجه به تداوم خشکسالی ، سازمان آب و برق با هماهنگی استانداری خوزستان در ابتدای امسال ممنوعیت کشت های بهاره و تابستانه را اعلام کرد؛ اما با توجه به بارندگی های اخیر و درخواست مکرر برخی نمایندگان ، فرمانداران و اصناف، در نشست ویژه شورای منابع آب خوزستان بازنگری انجام شد و مقرر شد سه هزار و 500 هکتار کشت کم مصرف انجام شود و کشت برنج و ذرت در تابستان امسال در سطح حوزه همچنان ممنوع باشد.
سعید شیرالی در ادامه از تهیه پیش نویس رها سازی آب در سطح کانال های کشاورزی حوضه مارون خبر داد و اظهار کرد: رهاسازی آب بر اساس این پیش نویس در یک بازه زمانی 11 روزه و در چند مرحله خواهد بود.
مدیرجهاد کشاورزی رامشیر نیز از رعایت نشدن عدالت در تنوع کشت در تابستان گذشته در سطح شهرستان های حوضه مارون انتقاد کرد.
مصطفی هنرمندیان در ادامه بر تامین آب ماخار برای جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش توسط کشاورزان ،لایروبی کانال کنترل سیلاب و زهکش ها و اتخاذ راهکار مناسب برای جلوگیری از ورود زه آب کانال های کشاورزی به رودخانه که باعث تخریب زمین های چندین روستا شده است تاکید کرد.
رامشیر از شمال با رامهرمز ،ازجنوب با ماهشهر و از غرب با اهواز و از شرق با امیدیه همجوار است.
بر اساس سرشماری سال 90 جمعیت رامشیر حدود 49 هزار نفر است.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.