به گزارش ایرنا مراسم تشییع پیکر سید اصلان حسینی جانباز دفاع مقدس دوشنبه از مسجد آیت الله شفیعی در میدان شهدا به آستان علی بن مهزیار، همزمان با آیین بزرگداشت واقعه 15 خرداد برگزار شد.
این شهید والامقام جانباز 70 درصد شیمیایی دوران دفاع مقدس بود که از دوران نهضت انقلاب در صحنه حاضر بوده و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس جان فشانی کرد.
شهید حسینی بیش از 30 سال با درد و رنج فراوان زندگی کرده و همواره الگویی از ایثار و استقامت برای همگان بود.
عضو مجلس خبرگان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی گفت: ریشه انقلاب اسلامی ایران، قیام امام حسین (ع) در کربلا بوده است.
آیت الله سید علی شفیعی بااشاره به فرمایشات امام راحل (ره) درباره قیام 15 خرداد 1342 افزود: این مساله در جایجای فرمایشات آن حضرت دیده می شود و این انقلاب مختص قومیت و ملیت خاصی نیست و در واقع انقلاب مستضعفان است.
وی اضافه کرد: مورخان واقعه 15 خرداد را آغازگر انقلاب اسلامی می دانند به همین دلیل یاد و گرامیداشت این روز همیشه باید حفظ شود.
شفیعی همچنین گفت: در واقعه 15 خرداد 1342 حدود 15 هزار نفر از مردم در تهران، قم و چند شهر کشور به شهادت رسیدند، اگر چه رژیم شاه قصد داشت با کاهش تعداد شهدا این واقعه را بی اهمیت جلوه دهد و اعلام کرد دراین واقعه 200 نفر حضور یافتند و تنها 20 نفر کشته شده اند.
وی تاکید کرد: هیچکدام از جریان های سیاسی نتوانستند تاثیری که دین در گرایش مردم به انقلاب داشته را بوجود بیاورند زیرا تنها اسلام است که می تواند در مردم تاثیر داشته و آنها را به هیجان بیاورد به همین دلیل است که امام (ره) همیشه از اسلام و دین حرف می زند.
بر اساس این گزارش، در سحرگاه 15 خرداد 1342، عوامل رژیم شاه به خانه امام خمینی (ره) در قم یورش برده و امام را که روز پیش از آن در روز عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه قم، سخنرانی کوبنده ای علیه رژیم انجام داده بود، ‌دستگیر و به زندانی در تهران منتقل کردند.
پس از انتشار خبر دستگیری امام (ره ) بسیاری از مردم در قم، تهران و تعدادی از شهرهای کشور در اعتراض به این اقدام رژیم تجمع کرده که منجر به درگیری و شهادت تعدادی از مردم شد.
7151/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.