به گزارش ایرنا رضا نجاتی روز شنبه در اولین نشست کمیته پیشگیری و کنترل آتش سوزی جنگل ها و مراتع این شهرستان افزود:در هفته گذشته وقوع 10 مورد آتش سوزی در این شهرستان به 150 هکتار از جنگل ها و بیشه زارهای منطقه خسارت زد.
وی گفت: این آتش سوزی ها خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان شوش وارد کرده است که بخش عمده ای از آن به دلیل سهل انگاری تعدادی از کشاورزان در آتش زدن کاه و کلش باقی مانده از برداشت محصول گندم رخ داده است.
نجاتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط محیط زیست شهرستان جهت جلوگیری از آتش زدن مزارع گفت: بیش از 130 نفر در این رابطه شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده اند.
وی خواستار برخورد جدی با عاملان آتش زدن مزارع شد و گفت: کمیته ای متشکل از محیط زیست ،منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای شناسایی و معرفی کشاورزان متخلف به مراجع قضایی تشکیل شده است.
فرماندار شهرستان شوش گفت: مردم حق استفاده از هوای سالم و پاک را دارند و برخی از افراد نباید به بهانه تسریع در آماده کردن زمین برای کشت جدید با آتش زدن مزارع این حق را از مردم بگیرند.
وی گفت: همه ما در قبال محیط زیست و اراضی جنگلی مسئول هستیم و نباید به سادگی از کنار این مسائل بگذریم.
نجاتی به حجم بالای جنگل‌ها، مراتع و بیشه‌زارهای شهرستان با مسافتی بیش از 180 کیلومتر اشاره کرد و گفت: برای اطفا حریق با این حجم بالای جنگل امکاناتی از جمله بالگرد، خودروهای آتش‌نشان و سایر تجهیزات بروز در شهرستان شوش وجود ندارد که نیازمند توجه مسوولان استانی و کشوری در این خصوص می باشیم.
وی بر شناسایی کانون های حادثه خیز و بحرانی جنگل های شهرستان، همکاری تمامی ادارات و دستگاه ها در مواقع آتش سوزی و همچنین ارتباط مستمر محیط زیست با شهرداران در جهت اطفاء فوری هرگونه آتش سوزی در جنگل ها و بیشه زارهای شهرستان تاکید کرد.
فرماندار شهرستان شوش بر راه اندازی واحدی به نام مدیریت آتش سوزی در مزارع و جنگل های شهرستان در ادارات تاکید کرد و گفت: این واحد نسبت به بازدید و شناسایی کانون های بحران و در معرض آتش سوزی اقدام نماید.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.