به گزارش ایرنا محمود واعظی شامگاه پنجشنبه درآیین افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات و دروازه بین المللی اینترنت در خوزستان اظهار کرد: امید است بهره برداری از این مرکز به توانمند سازی در حوزه کسب و کار، تولید محتوا، تولید اپلیکیشن های بومی و ایجاد اشتغال کمک نماید.
وی افزود: هیچگاه سهم مردم وفادار و ایثارگر خوزستان در صیانت از کشور و انقلاب را فراموش نکرده و همین امر ما را برآن داشت تا این مرکز مهم را در خوزستان راه اندازی کنیم.
وی گفت: همچنین در سه سال گذشته 955 میلیارد تومان در حوزه ارتباطات و فناوری به استان خوزستان اختصاص داده ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در ابتدای کار دولت یازدهم هیچ شهری در خوزستان مجهز به اپراتور نسل سوم نبود که با عزم جدی دولت اکنون 71 شهر این استان دارای نسل سوم و 45 شهر نیز به نسل چهارم مجهز شده اند.
وی اظهار کرد: همچنین حدود یک هزار و 300 روستای استان خوزستان به اینترنت مجهز شده اند که در برخی از روستاها نصب تجهیزات بسیار دشوار بود.
واعظی تصریح کرد: برای افتتاح پروژه های آماده قرار بود فروردین ماه سال جاری به خوزستان سفر کنیم اما از آن جا که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بودیم برای جلوگیری از شائبه انتخاباتی بودن این سفر، برنامه های خود را مدتی به تاخیر انداختیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون در 20 شهر دیگر خوزستان نسل سوم راه اندازی شده و 19 شهر دیگر نیز به شبکه نسل چهارم مجهز می شوند.
وی بیان کرد: استان پهناوری مانند خوزستان با برخی از استان های کوچک قابل مقایسه نیست و فضا برای سرمایه گذاری در این استان وجود دارد.
واعظی یادآور شد: هیچگاه نباید خود را به 18 پروژه و تفاهمنامه ای که در سال گذشته در حوزه کسب و کار فناوری برای خوزستان منعقد شد ، محدود کنیم بلکه با وجود استعدادهای بسیار دراین منطقه می توانیم طرح های پایلوت بیشتری را اجرا کنیم.
وی تصریح کرد: به این میزان زیرساخت و دسترسی که تاکنون به وجود آورده ایم قانع نیستیم و بر این باوریم که خوزستان باید توسعه بیشتری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشد.
واعظی به نقش برجسته فضای مجازی در انتخابات اشاره کرد و گفت: بر اساس یکی از تحلیل های اعلام شده، با وجود اینکه رقیب روحانی همه چیز داشت ولی دکتر روحانی فقط مردم و فضای مجازی را داشت.
وی بیان کرد: صدا و سیما برای نخستین بار یک رقیب جدی به نام فضای مجازی را در کنار خود احساس کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به حضور پرشور مردم در این انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور پررنگ مردم در انتخابات باعث اقتدار ایران و همچنین خنثی شدن توطئه های دشمنان شده و بی شک از این پس اقتدار و جایگاهمان در دنیا ارتقاء می یابد.
وی ادامه داد: دکتر روحانی پس از انتخابات اعلام کرد که من رئیس جمهوری 100 درصدی هستم و 96 درصدی و درصدهای دیگر را نمی شناسم و برای من همه ملت 100 درصدی هستند.
واعظی تصریح کرد: دولت دوازدهم فراجناحی بوده و هر تفکری در این دولت جای دارد اما بدون هماهنگی با قوای سه گانه و تحت مدیریت رهبر معظم انقلاب امکان تحقق وعده های اعلامی به مردم وجود ندارد.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.