به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح روز چهارشنبه در جوار مزار شهدای شهرستان شوش برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید محمد امام در این آیین ، با اشاره به نامگذاری این روز به نام مقاومت ، ایثار وپیروزی از جوانان خواست با مطالعه جنگ و دوران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی در مقابل استکبار ایستادگی کنند.
وی مهمترین شاخصه دوران دفاع مقدس را حاکمیت دینی خواند و گفت: رزمندگان اسلام در این دوران پرافتخار خالصانه وارد میدان شدند و با اخلاص ،تعهد و ولایت پذیری از مرز و بوم کشور که مورد تعدی دشمن قرار گرفته بود دفاع کردند.
امام جمعه شوش با بیان اینکه ملت ایران ملت سربلند، آگاه و با بصیرت است و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده و امروز این وحدت عزت و سربلندی برای ملت ایران به دنبال داشته است.
وی در ادامه با تجلیل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:با این توانمندی و سربلندی و شجاعتی که در سربازان حضرت مهدی (عج) وجود دارد هیچ وقت شکست به سراغ این ملت نخواهد آمد، شما با این ایستادگی امنیت را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورده ، همان امنیتی که دشمن در تلاش است همچون سایر کشورهای همسایه از این ملت بگیرد.
سرهنگ پاسدار کریم بابایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش نیز گفت: سوم خرداد نماد فرهنگ ایثار و مقاومت و یادآور فتح خاطره انگیز و افتخار آفرین برای ملت غیور و با عظمت ایران است.
وی افزود: آزادی خرمشهر همان قدر که برای ما استراتژیک و افق آفرین بود، برای دشمن تضعیف کننده بود.
وی از نیروهای مسلح به عنوان بازوان ولایت نام برد و عنوان کرد: امروز امنیت ایران در عرصه‌های مختلف به همت نیروهای مسلح و ولایت تامین شده و در پرتو این اتحاد، بستر رشد و توسعه کشور نیز فراهم شده است.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی **انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.