به گزارش ایرنا پروانه مافی یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در ستاد بانوان حامی دکتر روحانی در اهواز ادامه داد:مساله حضور زنان در سمت های اجرایی ریشه تاریخی دارد و مربوط به امروز و دیروز نیست برای همین باید نسل عوض شود و نیروهایی در این زمینه تربیت شود.
وی افزود:کسی که به حوزه اجرایی وارد می شود به قول معروف باید دنده اش پهن باشد و اشراف کاملی بر مسایل داشته باشد اینکه می گویند چرا خانم ها رییس جمهوری نمی شوند این فقط در لفظ آسان است و کار هرکسی نیست.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: کسی که این سمت را عهده دار می شود باید حداقل در قوه مقننه و مجریه حضور داشته باشد، تجربه دو دوره مجلس را داشته باشد تا بتواند در آن سمت موفق ظاهر شود.
وی گفت:زنان باید برای رده های اجرایی آموزش ببیند و تربیت شوند،همچنین با فرهنگ جامعه در این زمینه دیالوگ برقرار شود.
مافی ادامه داد:در دولت تدبیر و امید فعالیت هایی نیز در حوزه زنان صورت گرفت نمی گوییم ایده آل بود اما کارهای خوبی انجام شد.
وی با بیان اینکه به طور کلی در حوزه زنان اعتبارات کم اختصاص داده می شود و این موضوع جدی گرفته نمی شود گفت:در این دوره از مجلس شورای اسلامی لایحه عدالت جنسیتی رای آورد و مصوب شد.
این نماینده مجلس با اشاره به ویژگی ها و ظرفیت های خوزستان،همزیستی مسالمت آمیز اقوام، خاک حاصلخیز، منابع نفت و انرژی را از جمله ظرفیت های ارزشمند این استان خواند.
وی بیان کرد:در مجلس شورای اسلامی بودجه ای معادل پنج هزار میلیارد تومان به استان خوزستان برای اجرای عملیات آب و خاک اختصاص یافته است که این بودجه 25برابر کل اعتباراتی است که طی نیم قرن گذشته به این استان اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به میزان پرداختی کشاورزان در استان خوزستان اظهار کرد:تا پایان سال95میزان 18هزار میلیارد ریال پرداخت شد و علاوه بر خودکفایی در زمینه گندم کار صادرات آن را نیز شروع کرده ایم.
او ادامه داد: ظرف 4سال گذشته 6هزار دستگاه تراکتور با پرداخت تسهیلات از طریق خطوط ویژه اعتبار به کشاورزان استان داده شد.
مافی گفت:در حوزه زنان روستایی 600 صندوق اعتبارات زنان روستایی ایجاد شد که از این میزان 75صندوق متعلق به خوزستان است.
وی اضافه کرد:این صندوق ها قرار است به 2000صندوق برسد تا قدرت اقتصادی در میان زنان روستایی بیشتر شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح 550هزار هکتاری گفت:این طرح که در دولت قبل متوقف شده بود در دولت تدبیر و امید مجددا از سر گرفته شد.
/ 6002/7164 / 1876
خبرنگار:عاطفه جوادی** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.