به گزارش خبرنگار ایرنا این آئین با حضور شعرا و هنرمندان استان خوزستان، مراد امین پور پدر دکتر قیصر امین پور و جمعی از مسئولین محلی و دانش آموزان در گتوند برگزار شد.
در این آیین که به همت پژوهشسرای قیصر امین پور گتوند در تالار این شاعر فقید برگزار شد شعرای دانش آموز دبیرستان های دخترانه شهرهای گتوند ، مسجدسلیمان،شوشتر و کارون به شعرخوانی پرداختند.
مدیر پژوهشسرای دانش آموزی قیصر امین پور و مسئول برگزاری این مسابقات درگفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:در این مسابقه مشاعره از هر شهر چهار نفر از شعرای برتر دانش آموز حضور داشتند.
عبدالرضا اکبری پور افزود: شعرا در این مسابقه اشعار خود را با موضوع حرف آخر بیت برای حاضران سرودند.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم به سه نفر برتر این مسابقه با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.
در این آئین همچنین جمعی از اعضای انجمن شعر قیصر امین پور زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند به شعر خوانی پرداختند.
در پایان این مراسم شاعران شرکت کننده با حضور بر مزار قیصر امین پور و با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره این شاعر فقید را گرامی داشته و سپس با خانواده وی دیدار کردند.
دکتر قیصر امین پور متولد دوم اردیبهشت ماه 1338گتوند در تاریخ هشتم آبان سال 1386 بر اثر عارضه قلبی در گذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب (1363)، آینه های ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380) و دستور زبان عشق (1386) از مجموعه های شعر قیصر هستند. توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (1365)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (1383) و شعر و کودکی (1386)، از دیگر آثار این شاعر نام آشناست. قیصر امین پور در سال 1367 از موسسه گسترش هنر، جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال 1378 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه های 60 و 70 برگزیده شد.
7467/6068 خبرنگار:باقرابراهیمی**انتشار: محمدعلی فریدپناه کانال خبری ایرنا خوزستان @ irnaahvaz برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.