به گزارش ایرنا بهمن حروفی ابراهیمی سه شنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات صنایع دریایی منطقه آزاد اروند در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه صنایع دریایی 450 طرح به بانک های عامل معرفی شد که دو هزار و 500 میلیارد ریال معرفی نامه به بانک های عامل ابلاغ شد.
وی ادامه داد:امید است اعتبارات اختصاصی به توسعه صنایع دریایی از سوی بانک ها در سال جاری به سه هزار میلیارد ریال افزایش یابد و تلاش بر آن است که یک سوم این مبلغ به ساخت و تعمیر شناور اختصاص یابد.
حروفی ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه صندوق توسعه صنایع دریایی در حوزه ضمانت نیز وارد شده است، افزود:صندوق توسعه صنایع دریایی علاوه بر ضمانت وام های زیر 10 میلیارد ریال، ضمانت پروژه های بزرگتر را با مشارکت صندوق ضمانت توسعه تعاون برعهده می گیرد.
**** صندوق توسعه صنایع دریایی تا سقف 150 میلیارد ریال ضمانت نامه صادر می کند
معاون فنی و برنامه ریزی صندوق توسعه صنایع دریایی همچنین ادامه داد:این صندوق طی سال جاری با مشارکت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تا سقف 150 میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی صادر می کند.
حروفی ابراهیمی اظهار داشت:سال گذشته حدود 43 پرونده به بانک معرفی شد که سالجاری این رقم با حدود 10 درصد افزایش پرونده به 50 پرونده تعمیرات شناور افزایش می یابد.
**** صندوق توسعه صنایع دریایی از شرکت هایی که در نمایشگاههای بین المللی شرکت می کنند، حمایت می کند
معاون فنی و برنامه ریزی صندوق توسعه صنایع دریایی گفت:این صندوق از شرکت ها و واحدهای صنایع دریایی که در نمایشگاههای بین المللی شرکت کرده یا دستاوردهای دیگران را معرفی کنند، حمایت می کند.
حروفی ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی بصره با اشاره کرد و گفت:از حضور صنایع دریایی به خصوص صنایع معتبر که شرایط صادراتی برای حضور در این نمایشگاه حمایت می شود.
به گزارش ایرنا نشست بررسی مشکلات صنایع دریایی خرمشهر با حضور مدیران واحدهای صنایع دریایی خرمشهر و مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی در اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد.
در این نشست مشکلات صاحبان صنایع دریایی شهرستان بررسی شد.
7100/3015 خبرنگار:کمیله حجازی ** تنظیم:عدنان جواهری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.