عامر کعبی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به انجام سفر اعضای این کمیسیون به منطقه آزاد اروند و بازدیدهای اعضا از توانمندی ها و زیرساخت های آبادان و خرمشهر افزود:بیشتر هدف بازدیدهای کمیسیون، رصد فنی اوضاع‌ منطقه با موضوع اقتصاد مقاومتی و برنام ریزی اعضای کمیسیون برای کاهش محرومیت‌ها و موانع پیش روی فعالان اقتصادی در آبادان و خرمشهر بود.
وی اظهار داشت:گزارش مشروحی از این بازدید در اختیار رئیس مجلس شورای اسلامی قرار داده شد تا مردم و فعالان اقتصادی منطقه بدانند که عزم نمایندگان آنان برای توسعه پایدار اقتصادی که مستقیما با معیشت آنان ارتباط دارد، جدی و هدفمند است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:در این سفر موارد زیر به‌عنوان برنامه‌های آینده نمایندگان مجلس شورای اسلامی ویژه نمایندگان آبادان و خرمشهر نشانه‌گذاری شد.
کعبی پیگیری الحاق منطقه اروندکنار و چوئبده به منطقه آزاد اروند از سوی مدیران استان از طریق شورای عالی مناطق آزاد، پیگیری لغو مصوبه اخیر هیات وزیران در خصوص واگذاری بخشی از پالایشگاه آبادان به سهام عدالت، پیگیری سرعت بخشی استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند طی سه ماه آینده را از اولویت‌های برنامه‌های کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد.
وی پیگیری حل مشکلات مالیاتی و بانکی واحدهای تولیدی منطقه تا پایان خردادماه ، حل مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی منطقه از سوی استاندار خوزستان، لایروبی اروندرود به منظور سرعت بخشی تجارت بین‌المللی را از دیگر مشکلات قابل‌پیگیری از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس برشمرد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:استفاده از سواحل اروندرود برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های دامپروری، صیادی، گردشگری و دسترسی مالکان به نخلستان‌های حاشیه اروند از سوی استاندار خوزستان و اجرایی شدن طرح بهینه‌سازی و تثبیت تولید پالایشگاه آبادان و اجرای سریع فازهای 2 و 4 نیز در دستور پیگیری جدی قرار گرفت.
وی به حل مشکلات بدهی و مالیات پتروشیمی آبادان و پرونده قضایی مدیران قبلی، پتروشیمی از طریق کمیسیون اصل 90 و توسط نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:حل مشکلات پالایشگاه خوزستان از قبیل مجوز تخصیص خوراک و سرمایه‌گذاری در دست پیگیری است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی از برخی از تاسیسات اقتصادی در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت:پیگیری حل مشکلات شرکت تاسیسات دریایی ایران که در دو سال اخیر بیش از سه هزار نفر از کارکنان آن تعدیل‌شده‌اند نیز از سوی نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دارد.
وی افزود:با توجه به محوریت شهرهای اروندکنار و چوئبده صدور مجوز ترخیص کالاهای تجاری از دو گمرک این دو شهر نیز از سوی نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.
کعبی گفت:بخش بزرگی از مشکلات موجود در منطقه با همفکری و تعامل و همدلی مسئولان محلی و استانی قابل حل می‌باشند که برای دست یافتن به این تعامل، هر چهار نماینده آبادان و خرمشهر تلاش فراوانی را انجام داده و باز هم صورت خواهیم داد.
وی اظهار داشت:مشکلاتی نظیر مالیات، بیمه، گردشگری، امور بانکی و حتی گمرک در شهرستان و استان قابل حل شدن هستند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود:سایر مشکلات نیز در سطوح بالاتر از استان در حال پیگیری است.
به گزارش ایرنا جمعی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی 17 و 18 فروردین‌ماه جاری، با حضور در آبادان و خرمشهرمشکلات اقتصادی این دو شهر را بررسی کردند.
در سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، برنامه های مختلفی اعم از تشکیل جلسات و بازدیدهای میدانی از نقاط مختلف گنجانده شده بود.
بر اساس برنامه، برگزاری نشست شورای اداری شهرستانهای آبادان و خرمشهر، بازدیدها از یادمان شهدای شلمچه، بارانداز گمرک شلمچه، بندر خرمشهر، محل استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در دروازه های منطقه آزاد اروند و پالایشگاه در برنامه پنجشنبه هیات اقتصادی مجلس گنجانده شده بود.
جمعه 18 فرودین ماه نیز این هیات از یادمان شهدای منطقه عملیاتی والفجر 8در اروندکنار، رودخانه اروند با هدف بررسی آثار اقتصادی لایروبی نشدن آن و خشک شدن نخلستان های حاشیه رودخانه، بندر آبادان بازدید کردند.
همچنین این هیات عصر جمعه در نشست بررسی مسائل اقتصادی منطقه آزاد اروند که با حضور استاندار خوزستان در محل فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد شرکت کردند.
7104/3015/6125 خبرنگار: مسعود گادار**تنظیم: عدنان جواهری** انتشار:سید بهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.