به گزارش ایرنا افشین حیدری عصر یکشنبه در نشست با روسای هیات های ورزش خوزستان که در تالار اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: ورزش خوزستان فرصت از دست دادن و ساکت ماندن در برابر مشکلات را ندارد لذا همه ما موظف هستیم که از تجربیات یکدیگر به بهترین شکل استفاده کنیم.
وی با بیان این که باید افق نگاه خود در ورزش را ارتقاء دهیم افزود: متاسفانه در بعضی از شهرها نواقص و کمبودهای سخت افزاری زیادی به چشم می خورد.
وی به بروز استعدادهای جوان در ورزش خوزستان اشاره کرد و افزود: این در حالی است که نتوانستیم بستر لازم را برای آن ها ایجاد کنیم به همین دلیل باید به گونه ای عمل کنیم که نگاه جامعه به ورزش متفاوت شود.
حیدری با اشاره به این که همه ارگان ها باید به تعهدات خود در امر ورزش عمل کنند افزود: فضای امیدواری را در جامعه ورزش گسترش دهیم چرا که خلاقیت و نوآوری را به همراه خواهد داشت و درهای جدیدی رو به ورزش باز می شود.
وی به برنامه ششم توسعه و اعتباری که از این طریق به ورزش تزریق می شود اشاره کرد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح سهم خود را از برنامه ششم توسعه بگیریم و از این طریق زیرساخت های ورزش استان را افزایش دهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: برای این که در ورزش موفق ظاهر شویم باید سطح توقعات خود را بالا ببریم و با یک چشم انداز صحیح و برنامه ریزی هدفمند امکانات و شرایط مناسب را برای ورزشکاران فراهم کنیم.
وی با بیان این که ملاک ورزش استان در سال 96 برنامه محوری از سوی هیات ها می باشد افزود: هدفمند کار کردن با چیزی که امروز در حال اجرای آن هستیم کاملا متفاوت است و وقت آن رسیده که به فکر اقتصاد در ورزش باشیم.
حیدری عنوان کرد: بنا داریم طبق عملکرد وزارت ورزش و جوانان بخشی تحت عنوان 'اقتصاد ورزشی' را در اداره کل راه اندازی کنیم و از ظرفیت جامعه اقتصادی و دانشگاهی استان در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده لازم را ببریم.
وی افزود: اگر به هیات ها می گوییم امتیاز میزبانی مسابقات را بگیرند به این معنی است که برای درخشش جوانان خود فرصت ایجاد کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: با توجه به این که کار احداث سه مجموعه ورزشی جانبازان در استان های خوزستان، فارس و اصفهان هم زمان با یکدیگر آغاز شد اما بعد از 15 سال هنوز یک سالن ورزشی برای جانبازان و معلولان نداریم.
وی افزود: ورزش محیطی است که توسعه پایدار را به همراه دارد و اگر به ورزش کمک نکنیم باید سرانه زندان ها و تخت اضافی در بیمارستان ها را افزایش دهیم.
حیدری موفقیت هیات های ورزشی را در سایه سه عامل برنامه ریزی، هدف گذاری و ارتباط مستمر دانست و گفت: تیم اقتصادی ما در سال جاری برای همه هیات ها کارگاه آموزشی برگزار خواهد کرد تا از این طریق بتوانیم از ظرفیت برنامه ششم توسعه به بهترین شکل استفاده کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اخلاق در ورزش را مهمتر از توسعه ورزش دانست و گفت: همه ما باید تصور کنیم که خوزستان یک وزارتخانه است و مشکلاتمان را با دست خود برطرف کنیم.
وی گفت: توسعه زیرساخت های ورزشی و استفاده از منابع بانکی و احداث تجهیزات ورزشی از مهمترین برنامه های ما در سال 96 است.
وی در پایان با بیان این که کار ما و روسای هیات های ورزشی مکمل یکدیگر است افزود: هیات ها در حوزه سخت افزاری با برنامه ریزی معین هر آن چه از ما انتظار دارند، انجام خواهیم داد.
6064
خبرنگار: محمد شاکری** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.