به گزارش خبرنگار ایرنا این گردشگران یک گروه 23 نفره از دانشجویان کشور سوئیس بودند که روز جمعه از آثار تاریخی و مذهبی شوش دیدن کردند.
گردشگران مذکور که در سفری 17 روزه به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده اند از جاذبه های باستانی و تاریخی استان های اصفهان و فارس و نیز خوزستان دیدن می کند.
گردشگران سوئیسی در سفر به شوش از باغ موزه ، آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، قلعه شوش ، معبد جهانی چغازنبیل و مقبره حضرت دانیال نبی (ع) دیدن کردند.
به گزارش ایرنا 'جولیو هاز' سفیر سوئیس در ایران اواسط فروردین ماه امسال در جریان سفر به شوش از افزایش 15 هزار نفری گردشگران کشور سوئیس به ایران خبر داد و گفت:شمار گردشگران سوئیسی در چهار سال اخیر از پنج هزار نفر به 15 هزار نفر افزایش داشته است.
وی با اشاره به وجود چندین بنگاه گردشگری مختص ایران در کشور سوئیس گفت: انتظار می رود با توجه به استقبال گردشگران سوئیسی برای سفر به ایران در پنج سال آینده شاهد افزایش 10 برابری این شرکت ها در کشور سوئیس باشیم.
پارسال بیش از 20 هزار گردشگر خارجی از 45 کشور جهان به شوش سفر کردند.
شوش با وجود حرم حضرت دانیال نبی(ع) و 2 اثر ثبت جهانی چغازنبیل و محوطه های باستانی در جهان شناخته شده است.
شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.
زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است.
این سازه در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.
قلعه شوش که به قلعه فرانسوی ها نیز شهرت دارد از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است که در سال 1897 میلادی روی بلندترین نقطه شهر شوش بنا شده است.
محوطه باستانی شوش به عنوان هجدهمین اثر جمهوری اسلامی ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
شهر شوش در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی **انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.