به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نجاتی دوشنبه در جشن میلاد امام علی(ع) و بزرگداشت روز پدر در جمع کارکنان شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان افزود:برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید از پتانسیل و ظرفیت های بومی و محلی به خوبی استفاده شود.
وی اظهار داشت:کارخانه ها و واحدهای تولیدی شوش این توان و ظرفیت را دارند که نیاز دستگاه های اجرایی و مردم این شهرستان را تامین کنند ضمن اینکه با وجود ظرفیت بالای شوش در بخش کشاورزی بسیاری از تولیدات کشاورزی این منطقه قابل رقابت با تولیدات سایر کشورها بوده و ارزش صادرات را دارند.
نجاتی در ادامه اقتصاد مقاومتی در شعار سال مقام معظم رهبری را کلیدی‌ترین مسئله به عنوان راهکار حل مشکل تولید و اشتغال دانست و اظهار کرد:موضوع اقتصاد یکی از مسائل اصلی و دغدغه مسئلان نظام می باشد که هرسال نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
وی گفت:رهبر معظم انقلاب با نام گذاری هرسال نقشه راه را ترسیم می کنند و همه موظف به تلاش در راستای تحقق این شعار کلیدی می باشند.
نجاتی اظهار داشت:همه مسئولان و خصوصا دولت یازدهم در راستای تحقق این شعار تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا بتوانند در سال جدید در جهت افزایش تولید واشتغال گام های موثری بردارند.
فرماندار شهرستان شوش گفت: امروزه در هر سطح و حوزه از کشور می توانیم با کار و تلاش و همچنین استفاده از دانش و توان داخلی موضوع اقتصاد مقاومتی را اجرا و تحقق بخشیم.
وی گفت: یکی از موضوع های اساسی در حال حاضر کم‌توجهی به مسئله تولید داخلی است در صورتیکه به هر اندازه که به تولید داخلی توجه شود برای جوانان بیکار کشور شغل ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه خرید کالای داخلی در افزایش اشتغال و تولید موثر است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی مردم نیز باید نسبت به استفاده از تولیدات داخلی اقدام کنند.
فرماندار شوش از مسئولان استان خصوصا استاندار خوزستان در خواست کرد تا شرکت ها،هتل ها ،رستوران ها ، مسافرخانه ها و همچنین اصناف را موظف کند در راستای کمک به تولید و اشتغال در استان ،محصولات تولید داخل استان از جمله شرکت پگاه خوزستان را خریداری و مصرف کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق زمینه صادرات محصولات کشاورزی و لبنی شهرستان شوش فراهم شود که این خود نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان خواهد داشت.
علی خلیلی مدیر عامل شرکت شیرپاستوریزه پگاه خوزستان نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدام صورت گرفته توسط این شرکت گفت: تلاش شبانه روزی کارکنان زحمتکش این مجموعه سبب گردید تا شرکت شیر پگاه خوزستان به دلیل تولید محصولات با کیفیت برتر، منتخب دریافت تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کنندگان شود.
وی تصریح کرد:شرکت پگاه خوزستان علاوه براینکه در زمینه ارتقاء کیفی و کمی محصولات تلاش بسیاری مبذول داشته است، در خصوص دارایی و پرداخت به موقع مالیات نیز به عنوان واحد نمونه کشوری شناخته شده است و همین عامل سبب گردیده تا بتواند جایگاه ویژه ای را در سطح کشور کسب کند.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.