به گزارش ایرنا عظیم رضای مرساق روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران دزفول افزود:با وجود اطلاع رسانی سازمان هواشناسی برخی شرکت های گردشگری با هدف سودجویی به هشدارهای هواشناسی توجه نکرده و با برگزاری تور گردشگری مسافران و گردشگران را دچار مشکل می کنند.
وی افزود:زمستان پارسال با وجود هشدار سازمان هواشناسی یکی از شرکت های گردشگری در دزفول اقدام به برگزاری تور 40 نفره به منطقه تاراز کرد که به علت بدی آب و هوا گردشگران دچار مشکل شدند و هلال احمر به یاری آنان شتافت .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر دزفول اضافه کرد:ورزشکاران و کوهنوردانی که از شهرهای دیگر به دزفول سفر می کنند قبل از اقدام به صعود باید به اداره ورزش و جوانان اطلاع دهند تا دچار مشکل نشوند.
وی افزود:برخی ورزشکاران و گردشگران بدون هماهنگی با ارگان های مربوطه اقدام به سفر به برخی مناطق کوهستانی و سخت گذر دزفول می کنند که به دلیل آشنا نبودن با محیط و شرایط دچار مشکل و خسارت مالی و جانی می شوند.
رضای مرساق افزود:در حادثه اخیر کوهنوردی که منجر به مرگ یک کوهنورد اصفهانی در منطقه کوهستانی سرتنگ دزفول شد نیز کوهنوردان مسیر را اشتباهی رفته بودند که دچار حادثه شدند.
وی افزود:جمعیت هلال احمر آمادگی لازم برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی را دارد ضمن اینکه در بارندگی و آبگرفتکی اخیر با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش مسافران نوروزی در مکان های امن اسکان داده شدند.
وی گفت:2 پایگاه امدادی هلال احمر در دزفول فعال است که در این پایگاه ها تاکنون خدمات درمانی به حدود 300 گردشگر و مسافر نوروزی ارائه شده است.
حبیب اله آصفی فرماندار دزفول نیز تاکید کرد برای بررسی و بیان هشدارهای لازم نشستی در این خصوص با شرکت های گردشگری دزفول برگزار شود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.