مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی هفتم فروردین ماه روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر را به هنرمندان و اهالی تئاتر استان تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در متن پیام محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آمده است:

عالم ناسوت انعکاس  واقعی از عالم ملکوت است. آنجا که همه چیز در بی نهایت خود شناور است، آنجا که پدیده ها و اتفاقات عالم ماده به صورت حقیقی جلوه می کنند اما انعکاس حقایق ملکوت در عالم ناسوت و به صورت واقعی، عظمت و شکوه عالم ماده را از بین نمی برد و هر کدام به جای خویش دارای ارزش اند؛ اینجا تصویری محدود و محصور از عالمی بی انتهاست و این شوخی و شنگی بین واقعیت و حقیقت چقدر شبیه صحنه مقدس نمایش است که بازیگرانی در عرق‌ریز روح می خواهند صحنه ها و اتفاقات وسیع را در چهارچوبی محدود و محصور به نام صحنه تئاتر ترسیم کنند.

به همین سبب تقدس صحنه تئاتر ریشه در عالمی فراتر دارد، بازیگرانی می خواهند خصایل پاک و نامحدود آدمی را در زمان و مکانی محدود به تصویر بکشند و هدایایی معنوی را به تماشاگران تقدیم نمایند و بدون تردید تاثیر آن به مراتب بیش از خطابه است؛ چرا که با حرکات بازیگران که مکمل بیان آنهاست همراه می شود و تاثیر و تاثر را چندین برابر می کند.

بنده این روز شکوهمند و زیبا را به همه هنرمندان این رشته که با بضاعت مزجاه، تولیداتی شکوهمند را ارائه می کنند تبریک عرض می کنم و امیدوارم همواره مانا و جاودان باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.