فرهاد قلی نژاد روز یکشنبه به ایرنا افزود:با توجه به گستردگی حوزه شهرستان دزفول و تنوع و غنای زیستی آن در راستای جلوگیری از شکار و صید گونه های جانوری و جلوگیری از تخریب محیط زیست تعداد 75 نفر شکارچی و صیاد متخلف با تلاش فراوان ماموران یگان حفاظت محیط زیست با کمترین امکانات دستگیر و از شکار ،صید و تخریب این گونه ها جلوگیری شد.
وی افزود:جلوگیری از شکار وصید گونه های جانوری و جلوگیری از تخریب محیط زیست نیازمند مشارکت همه شهروندان است و در این خصوص همیاران محیط زیست همکاری مطلوبی داشته اند .
وی گفت:با دستگیری متخلفان یک هزار و 15 لاشه جانوران وحشی شمال 4 قطعه دراج،سه قطعه سهره،16 قطعه تیهو،13 قطعه بلبل،463 قطعه کبوتر،123 قطعه گنجشک،300 قطعه چکاوک،86 قطعه ماهی و 2 راس بزکوهی کشف شد و 460 میلیون و 760 هزار ریال به منابع زیستی خسارت وارد شده است.
رئیس محیط زیست دزفول همچنین از وصول 55 فقره خود اظهاری واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی واقع در شهرستان دزفول در سال 95 خبر داد و گفت:در راستای اجرای ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه در جهت اطلاع از وضعیت خروجی و آلایندگی واحدهای صنعتی و خدماتی،55 فقره خوداظهاری از 13 واحد صنعتی و خدماتی در سال 95 به اداره حفاظت محیط زیست دزفول واصل شد.
وی گفت:این واحدها جهت سنجش خروجی های خود قرارداد لازم را با آزمایشگاه های متعدد سازمان محیط زیست منعقد کردند .
قلی نژاد بیان کرد:اطلاع از خروجی ومیزان آلایندگی واحدهای صنعتی و خدماتی در راستای مدیریت محیط زیست و کنترل آلودگی ها بسیار ضروری است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.