شنیدن صدای بوق کامیون و تریلر ، شستشوی کامیون در حاشیه خیابان و معابر شهری و سر و صدای ناشی از تعمیر و تعویض چرخ کامیون در کنار صدای موتور کامیون و تریلر که بعضا تا نیم ساعت قبل از حرکت در جا کار می کند تنها بخشی از مزاحمت ایجاد شده توسط صدها دستگاه کامیون و تریلر در دزفول می باشد که هیچ نهاد و مسئولی در این رابطه پاسخگو نیست.
توقف و پارک کامیون و تریلر درب منازل در بسیاری از مناطق شهری دزفول سالهاست که به امری عادی تبدیل شده و این درحالی است که به دلیل فراوانی کمپرسی و کامیون در مناطقی از دزفول این مناطق به دیزل آباد نیز معروف شده اند.
جولان صدها دستگاه کامیون سنگین و نیمه سنگین و حتی تریلر در خیابانهای شهر دزفول به ویژه مناطق مسکونی این شهر بدون هیچ ممانعتی در حالی است که سالهاست مصوبه شورای ترافیک دزفول در خصوص جلوگیری از توقف و پارک خودروها در خیابانها و مناطق مسکونی و نیز احداث پایانه و شهرک حمل و نقل در این شهر به حال خود رها شده است.
مزاحمت ایجاد شده از سوی خودروهای سنگین در مناطق مختلف شهر دزفول در حالی است که رانندگان خودروهای سنگین ، پارک کامیون درب منازل را حق قانونی خود دانسته و بدون هیچ ممانعت قانونی در شهر جولان می دهند.
بلوار 15 خرداد ، خیابان زینب ، خیابان جهاد ، خیابان عدالت و دهها خیابان دیگر تنها بخش کوچکی از مناطق شهری دزفول می باشند که ساکنان آنها سالهاست از خواب شبانه روزی صدها دستگاه کامیون و تریلر به ستوه آمده اند.
به گفته اهالی این مناطق پیگیری مکرر آنها برای جلوگیری از پارک کامیون و تریلر در مناطق مسکونی بی نتیجه بوده و هیچ مقام مسئولی در این رابطه پاسخگو نیست.
به گرفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نبود شهرک حمل و نقل در دزفول و ورود خودروهای سنگین به محدوده شهری موجب سلب آسایش شهروندان شده است.
فرهاد قلی نژاد در آخرین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول در سال 95 افزود:شهرستان دزفول قطب صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی محسوب می شود که باید فکر اساسی برای حمل و نقل این کالاها صورت گیرد.
وی افزود:35 شرکت حمل و نقل در شهرستان دزفول فعالیت دارند که کار صادرات و انتقال کالا به سایر نقاط کشور را انجام می دهند ولی شهرکی جهت استقرار این خودروهای سنگین وجود ندارد.
وی گفت:تردد کامیون ها درب منازل و حاشیه شهر آلودگی صوتی زیادی به دنبال داشته و موجب ترافیک سنگین در شهر شده است.
قلی نژاد افزود:با وجود پیگیری زیاد در سالهای گذشته برای احداث شهرک حمل و نقل جهت ساماندهی این کامیون ها در دزفول تاکنون هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.
قلی نژاد افزود:مکان مورد نظر توسط جانمایی شهرک حمل و نقل نیز توسط شهرداری مشخص شده ولی اتحادیه کوتاهی می کند که با توجه به این شرایط پلمب شرکت های حمل ونقل از طریق مقام قضایی از یک ماه پیش در دستور کار قرار گرفته تا اتحادیه ملزم به پیگیری موضوع شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول افزود:برای پارک کامیون ها نیز شهرداری تقبل کرد چهار پارکینگ در ورودی های شهر در اختیار آنها قرار دهد ولی تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و ورود کامیون ها به شهر به یک معضل جدی برای شهروندان تبدیل شده است .
حبیب اله آصفی فرماندار دزفول نیز گفت:متاسفانه اراده ای برای ساماندهی کامیون ها از سوی شهرداری دزفول وجود ندارد لذا این موضوع باید در شورای تامین بررسی شود.
وی افزود:محیط زیست باید از اختیارات خود در این حوزه استفاده کند و با همکاری نیروی انتظامی از ورود کامیون ها به محدوده شهری جلوگیری کند ونیروی انتظامی نیز موظف است با اعمال جریمه سنگین مانع ورود کامیون ها به شهر شود ویا اینکه مسیر مشخصی برای تردد کامیون ها در نظر گرفته شود تا مردم دچار مشکل نشوند.
وی گفت:ورود کامیون ها به شهر امنیت ، آرامش و نظم شهر دزفول را به هم ریخته است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.