غلامرضا شریعتی شنبه در نشست شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهارکرد : تشکیل کارگروه ها و برگزاری همایش و مراسم باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و این فرهنگ در جلسات و نشست ها خلاصه نشود .
شریعتی ادامه داد: در سال 95مرکز درمان بیماران ضایعات نخاعی خوزستان با اعتبارات ملی راه اندازی شد که با درخواست از ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور صدور مجوز اعتبارات استانی در این زمینه تصویب شد.
وی فراهم کردن زمینه تسهیل رفت و آمد و تردد جانبازان و معلولان را جزو وظایف دستگاه های دولتی عنوان کرد وگفت : متأسفانه این قشر در حال حاضر امکان تردد صحیحی را در شهر ندارند ولی در کشورهای دیگر حقوق آنها کاملا رعایت شده و در برخی کشورها حتی چراغ راهنمایی و رانندگی مخصوص نابینایان طراحی شده است .
شریعتی افزود : باید امکان استفاده از خدمات عمومی را در سطح شهر برای جانبازان و معلولان افزایش دهیم .
عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان نیز در این نشست گفت : کلیه برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس در سال 95 درایام دهه فجر و ماه های بهمن و اسفند برگزار شد، و با فرا رسیدن سال جدید برنامه های سال 96 تدوین و اعلام خواهد شد.
فرجیان افزود : در سال جاری بالغ بر یک هزار و 300 یادواره شهدا و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است .
وی بیان کرد : در شب شهادت حضرت ام البنین (س) تجلیل از مادران و همسران شهدا نیز در بیت نماینده ولی فقیه برگزارمی شود.
سرهنگ رضا بستان گر مدیر اداره امور ایثارگران فرمانده انتظامی خوزستان در این نشست گفت: نیروی انتظامی خوزستان 582 خانواده شهید دفاع مقدس دارد.
وی گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه های دیداربا خانواده های شهدا ،برگزاری 27 یادواره شهدای نیروی انتظامی و اعزام 626 خانواده شهدا و یک هزار و 996 نفر در قالب اسوه های ایثار و شهادت به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است .
ولی اله حیاتی فرماندار خرمشهر نیز اظهار کرد: خرمشهرپایتخت مقاومت ملت ایران است و مرز شلمچه نیز به عنوان مرز محوری تبادل شهدا می باشد که تاکنون در هفت مرحله تبادل شهید با کشور عراق تعداد 917 شهید دفاع مقدس وارد کشور شدند.
حیاتی ادامه داد: در بحث اشتغال زایی فرزندان شهدا 60 فقره وام 200 میلیون ریالی و 60 مغازه برای کسب و کار واگذار شده است .
فرماندار خرمشهر افزود : سال گذشته 320 نفر از اعضای خانواده ایثارگران به مشهد مقدس اعزام شدند و درسال 96 بالای 500 خانوار را اعزام خواهیم کرد.
رضا نجاتی فرماندار شوش نیز در این نشست اظهار کرد : شهرستان شوش بیش از 612 شهید و یک هزار و 666 جانباز و 143 آزاده دوران دفاع مقدس و همچنین شهید مدافع حرم، شهید نظم و امنیت، شهدای شاخص و شهدای فاجعه تروریستی حله را به خود اختصاص داده است.
سومین جلسه شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور مسئولین مربوطه استان و روحانیون در محل استانداری اهواز برگزار شد و در این جلسه حکم ریاست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طی ابلاغی از طرف رئیس بنیاد شهید کشور به استاندار خوزستان ابلاغ شد .
7165/6064
خبرنگار:حمیدرضا ترابی فرد **انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.