به گزارش ایرنا سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه این شهر برگزار شد، با اشاره به بحران اخیر در خوزستان اظهار کرد: توفان گرد و خاک و قطع برق و آب به ویژه در اهواز و تعداد دیگری از شهرها علاوه بر مشکلات کوتاه مدت، آثار و تبعات بلندمدت نیز به همراه داشته است که مجلس و دولت باید آنها را شناسایی و چاره اندیشی کنند.
وی مهم ترین آثار زیان بار بحران اخیر در خوزستان را تعطیلی مدارس، مهاجرت اساتید و نخبگان و کاهش سرمایه گذاری در استان عنوان کرد و افزود: ستاد بحران کشور و وزارت اقتصاد باید معافیت مالیاتی برای متقاضیان سرمایه گذاری در خوزستان در نظر بگیرند.
حسن زاده با تقدیر از رهبری برای تذکر دلسوزانه خود درباره مشکلات خوزستان ادامه داد: باید از مردم خوزستان که با وجود اجتماع و اعتراض مردمی اجازه سوء استفاده سیاسی دشمنان از اعتراضات خود را ندادند نیز تقدیر کرد.
وی همچنین ضمن تقدیر از اقدامات امام جمعه اهواز، نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهوری و وزرا به ویژه وزیر کشاورزی و کارشناسان آب و برق، یاد یکی از کارکنان شرکت برق مازندران که در حین شست و شوی تاسیسات برق اهواز فوت کرد را گرامی داشت.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه از دولت خواست که در گزارش مشکلات آمار کانون های داخلی و خارجی را به درستی اعلام کنند و درباره محدودیت های امکانات و تجهیزات با مردم شفافیت داشته باشند.
وی با اشاره به گزارش وزیر نیرو از میزان انتقال آب از سرشاخه های کارون گفت: باید اعلام شود که چه میزان آب و برای چه مصارفی منتقل می شود.
حسن زاده تصریح کرد: هیچکس بخشی نگری نمی کند و ما یک کشور یکپارچه هستیم و خوزستان با افتخار نفت و آب خود را برای استفاده همه کشور داده است اما این برداشت ها باید منطقی باشد.
وی افزود: با توجه به خدمات خوزستان و درگیری این استان با پدیده گرد و غبار، استانداردها در آن باید بالاتر از متوسط کشور باشد و مصوبات باید اجرایی شود.
حسن زاده خواستار حضور متخصصان و اساتید مستقل دانشگاه شد و اظهار کرد: این کارشناسان مستقل باید طرح های انتقال آب، کانون های گرد و غبار و عملیات تثبیت کانون ها را بررسی و درباره آن اظهارنظر کنند.
وی تصریح کرد: همه مشکلات خوزستان ملی نیست و باید با مسئولان استانی که در رفع مسائل کوتاهی می کنند برخورد شود.

*سیره زندگی فاطمه (س) الگو شود
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) الگویی برای زندگی فردی و اجتماعی ماست افزود: عفت، پاکدامنی، اخلاق و توجه به خانواده صفاتی از این حضرت هستند که امروز هم جامعه ما و هم جامعه جهانی به آنها نیاز دارد و باید الگو قرار گیرد.
وی اضافه کرد: هر چقدر ایام فاطمیه را خوب برگزار کنیم اما صفات حضرت فاطمه زهرا (س) روی سبک زندگی ما تغییری نداشته باشد، ارزشی ندارد.
حسن زاده با اشاره به روایتی از زندگی حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) سه روز بعد از ازدواج فاطمه (س) و علی (ع) به خانه آنها آمدند و کار را میان آنها تقسیم کرده و فرمودند کار خانه با فاطمه (س) و کار بیرون از خانه با علی (ع) است که این تقسیم بندی باید برای ما ملاک و الگو قرار گیرد.
وی با انتقاد از تفکرات فمنیستی تصریح کرد: آیا بخاطر ترس از اینکه برچسب عقب افتادگی بخوریم، باید در مقابل فمنیست ها تسلیم شویم و دست از الگوهای خود برداریم؟
حسن زاده اضافه کرد: حضرت زهرا (س) به دلیل مسئولیت های اجتماعی و سیاسی که ایفا کرد به شهادت رسید، نه بخاطر فرایض دینی همچون نماز و روزه زیرا ایشان به زمامداری و مدیریت و رهبری جامعه را که منحرف شده بود، اعتراض کرد.
امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی در تاریخ 14 اسفند 58 افزود: به گفته امام روحیه اشرافیگری نباید در جامعه رواج داشته باشد و این مساله باید از نظر برنامه ریزان نیز مورد توجه قرارد گیرد.
وی آمار بالای مددجویان در خوزستان که یک استان غنی و ثروتمند است را نشانه محرومیت این استان دانست و تاکید کرد: برنامه ریزان در دولت و مجلس باید کاری کنند که تعداد مددجویان کمیته امداد و بهزیستی باید هر سال کمتر شود.
حسن زاده گفت: 15 اسفند روز درختکاری است و با توجه به وقوع ریزگردها، کاشت درخت که از گذشته در فرهنگ ما وجود داشت، باید ادامه پیدا کند.
7151/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.