به گزارش ایرنا تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و صبای قم در دیداری از هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در ورزشگاه یادگار امام قم و در جدال تیم‌های نهم و چهاردهم جدول به مصاف یکدیگر می‌روند.
فولاد خوزستان و صبای قم بعد از تعطیلات 15 روزه رقابت‌های لیگ برتر در سیزدهمین روز اسفندماه در حالی به میزبانی صبا برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند که دو تیم در جدول رده‌بندی فاصله‌ای هشت امتیازی با یکدیگر دارند و سه امتیاز این دیدار برای هر دو آنها بسیار حیاتی است.
فولاد خوزستان در بیست و دو هفته سپری شده از بازی‌های لیگ برتر، 6 پیروزی، 10 تساوی و 6 باخت کسب کرده و با 28امتیاز تیم رده نهم جدول رده‌بندی لیگ برتر محسوب می‌شود اما صبای قم با کسب چهار برد، هشت تساوی و 10 باخت از دیدارهای قبل، با کسب 20 امتیاز در مکان چهاردهم جدول جای گرفته است.
هدایت فولادی ها را نعیم سعداوی بر عهده دارد که در 15 دوره قبل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تنها فعالیت مربیگری انجام داده و نخستین تجربه سرمربیگری خود در لیگ را از دوره شانزدهم و به عنوان نفر نخست کادر فنی فولاد خوزستان آغاز کرده است اما در سوی مقابل عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبای قم از تجربه و سابقه بیشتری نسبت به سرمربی سرخپوشان اهوازی برخوردار است.
دو تیم فولاد خوزستان و صبای قم تاکنون 13 بار در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که پنج برد س هم فولاد و سه برد سهم نماینده قم بود و نیز پنج تقابل دو تیم به تساوی ختم شد.
دو تیم فولاد خوزستان و صبای قم در حالی که در سال 1384 همزمان با یکدیگر قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی فوتبال ایران را به خود اختصاص دادند در سوپر جام فوتبال باشگاه‌های کشور برابر یکدیگر به میدان رفتند که در آن بازی صبای قم با نتیجه چهار بر یک از سد سرخپوشان خوزستانی عبور کرد.
در بازی نیم‌فصل نخست دوره شانزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم صبای قم در حالی که میهمان فولاد خوزستان بود با 2 گل شکست را پذیرا شد تا مرفاوی در چهارمین رویارویی با فولادی‌ها دو مین شکست خود را تجربه کند و با خاطره بدی اهواز را ترک کند.
تیم صنعت نفت آبادان دیگر نماینده استان در این هفته به میزبان تیم پیکانی خواهد بود که در این فصل از رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور نتایج درخشانی بدست آورده و خود را مدعی کسب سهمیه آسیایی می داند.
طلایی پوشان آبادانی با وجود تغییرات در کادر فنی خود، نتایج قابل قبولی کسب نکردند و در نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس از هفت بازی خود تنها 6 امتیاز کسب کرده اند اما در سوی مقابل تیم پیکان در نیم فصل دوم 7 امتیاز جمع آوری کرده است.
شاگردان فیروز کریمی تا هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر، 5 برد، 10 شکست و 7 تساوی در کارنامه خود داشته و با کسب 22 امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارند این در حالی است که تیم پیکان با 8 برد، 8 باخت و 6 تساوی و کسب 32 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد.
برزیلی های ایران در حالی میزبان تیم پیکان خواهند بود که هفته قبل شکستی سنگین در مقابل پدیده متحمل شده بودند و قطعا برای جبران این شکست و شاد کردن هواداران فوتبال فهم آبادانی به فکر سه امتیاز بازی خواهند بود تا شرایط خود را در جدول بهبود بخشند.
تیم استقلال خوزستان نماینده دیگر استان که این روزها در اوج درخشش به سر می برد و عملکرد فوق‌العاده ای در جام قهرمانان آسیا داشته است در این هفته میزبان تیم قهرمان جدولی ماشین سازی تبریز است.
آبی های خوزستان که روز سه شنبه پس از دو برد شیرین در جام قهرمانان آسیا به اهواز برگشتند پس از یک روز استراحت مجدداً از روز پنجشنبه تمرینات خود را از سر گرفتند تا همچنان روند صعودی خود را ادامه دهند.
تیم استقلال خوزستان در حالی که این روزها با مشکلات مالی به سر می برد از 23 بازی خود، 7 برد، 8 تساوی و 7 باخت کسب کرده است و با 29 امتیاز در جایگاه نهم جدول قرار گرفته است اما در آن طرف تیم ماشین سازی تبریز با 2 برد، 13 باخت و 7 تساوی و کسب 13 امتیاز قعرنشین جدول است.
شاگردان پورموسوی به دنبال هشتمین پیروزی خود در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور هستند تا با روحیه مضاعفی در سومین بازی خود در جام قهرمانان آسیا مقابل لخویا قطر ظاهر شوند.

دیدار تیم های خوزستانی در لیگ برتر:
جمعه 13 اسفندماه:
فولاد خوزستان _ صبای قم (ورزشگاه یادگار امام قم/ ساعت 16:00)
صنعت نفت آبادان _ پیکان (ورزشگاه تختی آبادان/ ساعت16:40)

شنبه 14 اسفندماه:
استقلال خوزستان - ماشین سازی تبریز (ورزشگاه غدیر اهواز/ ساعت 16:00)
6064
پارسا شاکری** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.