به گزارش ایرنا حسن مسعودی سه شنبه در حاشیه گردهمایی روسای ادارات مشارکت های مردمی و کارشناسان مسئول آموزش و پرورش قطب 3 کشور در سالن اجتماعات بندر و دریانوردی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تقویت و توسعه مدارس غیر دولتی در پیشبرد اهداف آموزشی کشور تاثیر مثبتی دارد، گفت: از 13 میلیون دانش آموز کشور یک میلیون و 500 هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند که از این مجموع را 58 درصد پسر و 42 درصد دختر تشکیل می دهد.
وی شمار مدارس در کل کشور را 109 هزار و 266 مدرسه عنوان کرد و گفت: از این تعداد 14 هزار و 457 مدرسه غیر دولتی فعال است که 13 درصد مدارس کشور را تشکیل می دهد.
مسعودی با بیان اینکه 52 درصد مدارس غیر دولتی را پسرانه و 48 درصد را دخترانه تشکیل می دهند، گفت: از این تعداد 54 درصد در مقطع ابتدایی، 21 درصد متوسطه اول و 25 درصد متوسطه دوم می باشند که نسبت به سال تحصیلی گذشته 8.7 درصد رشد مدرسه و 5.88 درصد رشد دانش آموزی داشته است.
مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش حمایت و بالا بردن انگیزه مدرسه داری را از اهداف آموزش و پرورش دانست و گفت: در صورتی که محدودیت های مدارس غیردولتی را کاهش دهیم به میزان یک درصدی از سهم این مدارس می رسیم.
**** تشکیل شورای نظارت آموزشی شهرستان ها به زودی مدارس اعلام می شود
مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین در گردهمایی روسای ادارات مشارکت های مردمی و کارشناسان مسئول آموزش و پرورش قطب 3 کشور در سالن اجتماعات بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: براساس قانون موظفیم شورای نظارت در شهرستان ها و مناطق را اجرایی کنیم و این شورا بر عملکرد آموزش و پرورش مدارس و نحوه اجرای تعیین شهریه نظارت می کند.
مسعودی اعضای این شورا را متشکل از مدیران آموزش و پرورش، کارشناسان مسئول مدارس غیر دولتی، کارشناس اداره حقوقی اداره های آموزش و پرورش خواند و گفت:همچنین، یکی از معاونان آموزش و پرورش، معاون پرورشی، دو نفر از نمایندگان شورای موسسان و یک نفر نماینده از موسسان مراکز و نماینده آن شهر به عنوان ناظر در شورای نظارت شرکت می کنند.
وی ادامه داد:بخشنامه تا دو هفته دیگر به شهرستان ها ارسال می شود.
مسعودی همچنین بودجه آموزشی امسال این وزارت را 310 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای تخصیص بودجه جدید، وزارت آموزش و پرورش 450 هزار میلیارد ریال پیشنهاد داده است.
وی ادامه داد: مدارس غیر دولتی با توجه به داشتن 200 هزار نیروی کار و با یک میلیون و 500 هزار دانش آموز می تواند سه هزار و 700 میلیارد تومان معادل 37 هزار میلیارد ریال از هزینه های آموزش و پرورش را کاهش دهد.
مسعودی افزود: اگر این مدارس غیر دولتی نباشد آموزش و پرورش باید 200 هزار نیروی معلم را جذب کند بنا براین مدارس غیر دولتی حجم تصدی گری دولت را کاهش می دهد.
به گزارش ایرنا گردهمایی روسای ادارات مشارکت های مردمی و کارشناسان مسئول آموزش و پرورش قطب 3 کشور با حضور نمایندگان استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان در سالن اجتماعات بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار شد.
این گردهمایی به مدت دو روز برگزار می شود.
7100/6125 خبرنگار:کمیله حجازی **انتشاردهنده:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.