عباس پاپی زاده روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به اینکه استان های درگیر جنگ مانند خوزستان،ایلام ،کرمانشاه و برخی استان های دیگر در دوران هشت سال دفاع مقدس دچار خسارات زیادی شدند که تاکنون نیز جبران نشده است لذا مجلس شورای اسلامی ، دولت را مکلف کرد این عقب افتادگی ها را جبران کند.
وی افزود:طبق این مصوبه که برای نخستین بار در کشور مصوبه شده و اجرایی خواهد شد مقرر گردید ستاد کل نیروهای مسلح کشور تا پایان سال اول برنامه ششم توسعه مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را مشخص و به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند تا این استان ها از مزایای لازم برای جبران عقب ماندگی ناشی از جنگ بهره مند شوند.
پاپی زاده با اشاره به اینکه این امر در جهت توسعه زیرساخت هایی چون گاز ، آب ،برق ، تلفن و دیگر زیرساخت های لازم اجرا می شود گفت:با مشخص شدن زیرساخت های موجود در این استانها مشخص می شود چی میزان عقب افتادگی ناشی از جنگ در این استان ها وجود دارد .
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد:این برای نخستین بار است که دولت موظف شده یک ردیف متمرکز در سازمان برنامه و بودجه سنواتی مجلس برای جبران این عقب ماندگی ها و ارتقای شاخص های توسعه به استان های درگیر جنگ تحمیلی اختصاص دهد بطوری که سالانه 10 درصد برخورداری این استان ها از شاخص های توسعه افزایش یابد.
پاپی زاده اظهار کرد:با اجرای این برنامه شاهد توسعه گسترده در شاخص های بهداشت و درمان،جاده ،آب ،فاضلاب ،برق و دیگر ساخت ها در استان های درگیر جنگ خواهیم بود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.