در پی تشدید پدیده گرد و غبار در ۱۵ شهرستان خوزستان در روز دوشنبه بیشترین میزان آن در اهواز به ۳۳ برابر حد مجاز رسید.

پدیده گرد و غبار که از بامداد امروز در برخی شهرهای خوزستان آغاز شده  اکنون شدت یافته و بیش از ۱۵ شهرستان را فراگرفته است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، بیشترین میزان غلظت گرد و غبار در ساعت ۱۱ را در شهر اهواز با چهار هزار و ۹۱۸ میکروگرم برمترمکعب (معادل ۳۳ برابر حدمجاز) گزارش کرده است.

بر اساس این گزارش همچنین میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون در همین ساعت، در شهرهای شوشتر چهار هزار و ۶۹۱، آبادان ۲ هزار و ۴۳۷، امیدیه یک هزار و ۲۰۶، اندیمشک یک هزار و ۹۴۱، بندر امام سه هزار و ۲۷۵، خرمشهر سه هزار و ۱۵۸، دزفول ۲ هزار و ۶۲۳، رامشیر ۲ هزار و ۵۱، سوسنگرد ۲ هزار و ۱۰، شادگان سه هزار و ۵۱۴، شوش ۲ هزار و ۳۷۰، گتوند یک هزار و ۹۵۸، مسجدسلیمان ۶۴۸ و بهبهان ۱۵۶ میکروگرم برمترمکعب بوده است.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

سامانه پایش کیفی هوای کشور نیز در ساعت ۱۲ امروز شاخص کیفی هوای شهرهای اهواز، آبادان، اندیمشک، دزفول، رامشیر، سوسنگرد، شادگان، شوشتر و مسجدسلیمان را در شرایط خطرناک اعلام کرده و مابقی ایستگاه‌ها داده‌ای برای نمایش نداشتند.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان امروز دوشنبه همه مراکز آموزشی، دانشگاه ها ، بانک ها و ادارات این استان را به دلیل شدت بالای آلودگی هوا تعطیل اعلام کرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان، ورود توده گرد و غبار از کانون های کشور عراق را از اواخر وقت شنبه پیش بینی کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.