فرماندار دشت آزادگان گفت: چند گروه از مشتاقان زیارت اربعین که قصد سفر به عراق را داشتند در مسیر حرکت به سمت مرز بین‌المللی چذابه و منطقه دشت آزادگان متوقف شد.

فرماندار دشت آزادگان گفت: چند گروه از مشتاقان زیارت اربعین که قصد سفر به عراق را داشتند در مسیر حرکت به سمت مرز بین‌المللی چذابه و منطقه دشت آزادگان متوقف شده و به شهرهای خود بازگردانده شدند.

به گزارش جماران، حمید سیلاوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این گروه ها از خوزستان و استان های همجوار بودند افزود:بارها در خصوص بسته بودن مرزهای چذابه و شلمچه در ایام اربعین اطلاع رسانی شده ولی همچنان تعدادی بدون توجه به هشدارها ، به امید گشایشی در بازشدن مرزهای بین المللی چذابه و شلمچه در دشت آزادگان و خرمشهر، به سمت این مرزها حرکت می کنند که مشکلاتی برای ماموران انتظامی و مرزبانی به وجود می آورند.

وی گفت: همان طور که بارها اعلام شده هیچ یک از مسوولان کشورهای جمهوری اسلامی ایران و عراق به علت مخاطرات ناشی از ویروس کرونا و ضروت حفظ سلامتی مردم برنامه‌ای برای باز کردن مرزهای زمینی چذابه و شلمچه ندارند.

فرماندار دشت آزادگان افزود: ماموران حفاظتی و مرزی ۲ کشور ایران و عراق در مرزهای چذابه و شلمچه ماموریتی برای پذیرش زائران اربعین ندارند و هرگونه تغییری در این ارتباط به مسوولان بلندپایه ۲ کشور بستگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.