مدیر روابط عمومی سد کرخه گفت: کمبود بارش در سال آبی جاری در مناطق بالادست باعث کاهش حجم آورد رودخانه کرخه و کاهش تولید برق در نیروگاه این سد شده است.

مدیر روابط عمومی سد کرخه با اشاره به تاثیر خشکسالی بر تولید انرژی در نیروگاه این سد گفت: کمبود بارش در سال آبی جاری در مناطق بالادست باعث کاهش حجم آورد رودخانه کرخه و کاهش تولید برق در نیروگاه این سد شده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، یونس قادری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بازدید کننده از سد کرخه افزود: رودخانه کرخه بار دیگر وارد دوره خشکسالی شده است لذا با کاهش چشم گیر حجم آب پشت سد کرخه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه نیروگاه کرخه دارای سه واحد نیروگاه برق آبی با توان تولیدی ۴۰۰ مگاوات است افزود: صادرات برق به کشور عراق از سد کرخه انجام می شود اما در چند روز اخیر به دلیل کاهش حجم آب پشت سد میزان تولید برق در نیروگاه کرخه کاهش یافته و ممکن است همچنان تولید برق کاهش یابد.

قادری با اشاره به کاهش ۱۴ متری تراز آب سد کرخه در روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته گفت: در صورتیکه تراز آب در سد کرخه از ۱۸۶ متر پایین تر رود واحدهای نیروگاهی این سد از مدار خارج می شوند.

مدیر روابط عمومی سد کرخه همچنین افزود:تراز فعلی سد کرخه ۱۹۹.۷۲ متر با حجم ۲ میلیارد و ۶۳۵ میلیون مترمکعب است و میزان آورد رودخانه کرخه در روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۰ مترمکعب در ثانیه و خروجی آب از سد ۱۰۲ مترمکعب در ثانیه می باشد.

وی افزود: تراز آب سد کرخه نسبت به سیلاب سال ۹۸ نزدیک به ۲۵ متر کاهش دارد که حجمی معادل سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب را شامل می شود.

قادری اظهار داشت: از آنجا که در نیمه نخست سال آبی جاری میزان بارندگی در مناطق بالادست سد کرخه بسیار کم بود و در نیمه دوم نیز بارندگی نداریم پیش بینی می شود افت تراز آب سد کرخه همچنان کاهش یابد.

وی گفت: در حالیکه ورودی آب به سدکرخه در آخرین روز فروردین سال گذشته ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه و در فروردین سال ۹۸ در چنین روزی یکهزار و ۳۷۷ متر مکعب در ثانیه بوده است این رقم به ۹۰ متر مکعب در ثانیه کاهش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.