روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد: میزان گرد و غبار در رامشیر امروز(شنبه 21 فروردین ماه) به پنج برابر حد مجاز رسید.

آسمان برخی شهرستان‌های خوزستان روز شنبه شاهد وقوع گرد و غبار بود به طوری که میزان غلظت آن در شهرستان رامشیر پنج برابر حد مجاز گزارش شد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، میزان گرد و غبار در ساعت ۱۵ امروز در رامشیر به ۷۰۳ میکروگرم برمترمکعب رسید.

بر اساس این گزارش، در همین زمان میزان گرد و غبار در آبادان به ۲۲۷ میکروگرم برمترمکعب، اهواز ۲۰۷ میکروگرم برمترمکعب، حمیدیه ۲۰۰ میکروگرم برمترمکعب، و شوشتر ۲۵۹ میکروگرم برمتر مکعب، رسید.

همچنین در ساعت ۱۴ امروز میزان گرد و غبار در رامشیر ۶۸۱ میکروگرم برمترمکعب، آبادان ۳۳۹ میکروگرم برمترمکعب، اهواز ۱۵۱ میکروگرم برمترمکعب، بندر امام خمینی(ره)۲۶۱ میکروگرم برمترمکعب، حمیدیه ۲۵۲ میکروگرم برمترمکعب، خرمشهر ۲۱۵ میکروگرم برمترمکعب، و کارون ۱۹۵ میکروگرم برمترمکعب بود.

حد مجاز گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست از گرد و غبار، اختلافاتی را با آمار سامانه پایش هوای کشور نشان می‌دهد. با وجود وزش باد و گرد و غبار شدید در اهواز، گزارش حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار در هوای اهواز در ساعت ۱۴ را در حد مجاز و در هوای کارون کمتر از ۲ برابر حد مجاز نشان داده است. این در حالیست که سامانه پایش هوای کشور هوای این ۲ شهر را در ساعت ۱۴ ، در شرایط بسیار ناسالم و آلوده‌تر از رامشیر اعلام کرده است.

بر اساس گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور در روز شنبه، شاخص هوای اهواز ۲۶۹ و شاخص کارون ۲۱۲ ، در ساعت ۱۴ بوده است که شرایط بسیار ناسالم را نشان می‌دهد.

همچنین در این زمان هوای رامشیر با شاخص ۲۲۵ در شرایط ناسالم و آبادان با شاخص ۱۷۵ و حمیدیه با شاخص ۱۵۵ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشتند. بندر امام با شاخص ۱۲۳، سوسنگرد با شاخص ۱۱۴ و شادگان با شاخص ۱۱۷ نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس هستند.

اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرده بود که روز شنبه وزش باد به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان، متوسط تا شدید خواهد بود و برخاستن گرد و خاک برای ساعاتی در این مناطق دور از انتظار نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.