مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هم اکنون در شبانه روز ۲۰۰ هزار مترمکعب پساب وارد رودخانه کارون می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هم اکنون در شبانه روز ۲۰۰ هزار مترمکعب پساب وارد رودخانه کارون می‌شود در حالی که اگر کلکتورها تکمیل و به تصفیه خانه متصل شوند روزانه از ورود ۶۰ هزار مترمکعب پساب به این رودخانه جلوگیری شده و به تصفیه خانه منتقل خواهد شد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، محمدجواد اشرفی افزود: اگر در ۲ ماه آینده کلکتورهای موقت به تصفیه خانه ‌های اهواز متصل نشوند، موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: پیشنهاد کلکتور موقت در سال ۹۸ توسط شرکت آب و فاضلاب داده شد اما با وجود نشست‌های متعدد هنوز این مساله به نتیجه نرسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به طرح فاضلاب شهرهای خرمشهر، آبادان، شادگان، و بندر امام خمینی (ره) نیز گفت: طرح فاضلاب این شهرها بنا بود از محل فایناس اجرایی و بهره برداری شود که این کار انجام نشده است.

وی افزود: همچنین بنا بود تصفیه خانه شادگان اواخر سال ۹۹ به بهره برداری برسد که این اتفاق نیفتاد و هم اکنون برای تمکیل به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

اشرفی در خصوص به بهره نرسیدن تصفیه خانه فاضلاب اهواز بیان کرد: ظرفیت این تصفیه خانه ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است و کلکتورهای آن تکمیل نشد و هم اکنون بدون استفاده است که این امر موجب فرسودگی و مشکلات پس از آن خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی مناسب در زمینه پساب‌های بیمارستانی در خوزستان گفت: پساب‌های بیمارستانی خاص هستند و خطراتی را به دنبال دارند از این رو لازم است در این زمینه اقدام سریعی انجام شود و تعلل توجیه ندارد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان نیز با اشاره به ورود فاضلاب به رودخانه کارون و وضعیت آب آشامیدنی از نظر آلودگی بیان کرد: ورود فاضلاب‌های بیمارستانی، صنعتی، کشاورزی و فاضلاب دارای مواد رادیو اکتیو به رودخانه ممنوع است چرا که مشکلاتی را برای سلامتی مردم ایجاد می‌کنند.

محمد علوی ادامه داد: برخی عوامل بیماری‌زای درون فاضلاب‌های بیمارستانی با پکیج بیمارستانی از بین نمی‌روند و در دراز مدت موجب آزار مردم می‌شوند؛ همچنین برخی بیمارستان‌های خوزستان پکیج تصیفه فاضلاب ندارند و پکیج برخی نیز به تعمیر نیاز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.