به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی خرمشهر که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شمار افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای در خرمشهر بیش از ۱۳ هزار نفر است که با توجه به جمعیت پرخطر در شهرستان، افراد مبتلا شده قطعی و متوفیان در اثر کرونا به نسبت این جمعیت درصد قابل‌پذیرشی است.

وی بر تأثیرگذاری اقدامات انجام شده در کنترل شیوع بیماری کرونا در خرمشهر اشاره کرد و گفت: در مدت اجرای طرح «مسدودسازی» و بعد از اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، شهرستان خرمشهر دچار خلأ نشد و همچون برخی شهرستان‌ها که دچار پیک بیماری شدند در مدت اخیر بیشترین تعداد مبتلایان هشت نفر بوده است و از این تعداد تجاوز نکرد.

فرماندار خرمشهر همچنین بر ادامه تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی در خرمشهر تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تعطیلی اماکن مذهبی توصیه امروز مراجع دینی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است و می‌توان فرضیه الهی را زمانی دیگر اقامه کرد، به همه اقشار جامعه توصیه می‌شود که در نماز جماعت، مراسم‌های عزا و شادی شرکت نکنند.

حیدری در ادامه گفت: هر چه به زمان لیالی قدر نزدیک می‌شویم احتمال حضور مردم در مساجد بیشتر است پس باید این موضوع کنترل شود.

بنا به گفته فرماندار خرمشهر، با وجود محدودیت سازی و بستن بازارها، مساجد و راه‌ها تاکنون نتیجه قطعی و صددرصدی از مبارزه به کرونا در خرمشهر به دست نیامده است اما مردم می‌توانند این موضوع را مدیریت کنند.

وی بر نقش مردم برای کنترل بیماری کرونا تأکید کرد و گفت: همه بر این واقعیت اذعان دارند که کلید غلبه بر ویروس کووید ۱۹ در دستان «مردم» است و این امر از عهده دستگاه دولتی خارج از و این مردم هستند و اگر مردم پیش‌قراول و جلوتر از مسئولان در مبارزه با ویروس کرونا باشند آن زمان است که می‌توان بر این ویروس غلبه کرد.

حیدری، حفظ روحیه امیدواری و رعایت استراتژی خود مراقبتی را از سوی مردم در این شرایط ضروری دانست و بیان کرد: معضلات بهداشتی و درمانی در خرمشهر فراوان است و اکنون امکان انقلاب بهداشتی در شهرستان وجود ندارد اما می‌توان با رعایت حریم‌های شخصی در محل‌های عمومی و انجام دادن یا انجام ندادن برخی کارها از شیوع بیماری پیشگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.