به گزارش ایرنا  سیدمحمد مرعشی روز یکشنبه به مناسبت گرامی‌داشت هفته کارگر در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در مسجد رضوان اهواز افزود: کارگاه‌ها و کارفرمایانی که تحت تاثیرمستقیم ویروس کرونا قرار گرفته‌اند تا پایان اردیبهشت ماه مکلف به پرداخت حق سهم بیمه کارفرما نیستند.
وی افزود: به جای آنکه برای وصول مطالبات به کارفرمایان فشارآورده شود با تجهیز سایر منابع ، دریافت وام و تخصیص خط اعتباری از بانک رفاه کارگران تلاش شده تا به‌موقع تعهدات بیمه‌ای و درمانی خود را به بیش از ۶۵ درصد از مردم که زیرپوشش تامین اجتماعی خوزستان هستند ارایه کنیم.
مرعشی اظهار داشت:به منظور جلوگیری از مراجعه غیرضروری بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران ، تمهیداتی به‌عمل آمده تا بیمه پردازی کارگران ساختمانی که مدت اعتبار کارت مهارت آنان به پایان رسیده بدون نیاز به اخذ استعلام مراجع قانونی تداوم یابد.
وی بهره مندی از فناوری‌های نوین در ارایه خدمات به بیمه‌شدگان را از اقدام‌های مهم سازمان متبوع در راستای کاهش ترددهای غیرضروری عنوان کرد و افزود:سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری با هدف حمایت از کارگران آسیب دیده از بیماری کرونا طراحی شده تا افراد مشمول این قانون بتوانند با مراجعه به سایت bimebikari.mcls.gov.ir و با وارد کردن اطلاعات شغلی و شخصی نسبت به تکمیل فرم درخواست اقدام کنند.
به گفته وی تاکنون بیش از ۳۰هزار تقاضای دریافت بیمه بیکاری از طریق این سامانه دریافت شده است.
حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در این دیدار با گرامی‌داشت هفته کارگر اظهار داشت:تجلیل از کارگران ، پاسداشت ارزش‌های والای انسانی است و می‌بایست بستررفاه و آسایش جامعه کارگری بیش ازپیش فراهم شود.
وی با بیان این‌که کارگران مطابق با روایات رسیده از امامان معصوم (ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند گفت: وقتی وجود مقدس پیامبراکرم (ص) دست پینه‌ زده کارگر را می‌بوسد یعنی اینکه اگر کسی کار و تلاش می‌کند تا لقمه حلال برای خانواده تهیه کند در پیشگاه خداوند متعال آبرودار و برخوردار از جایگاه است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز به تلاش جامعه کارگری در نجات کشور از وابستگی به خارج اشاره و خاطرنشان کرد:در حد توان تلاش شود تا یاور نیروی کار و کارآفرینان باشید که به تبع آن بستر برای رفاه و آسایش کارگران و مردم فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.