رضا قیصی‌پور شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این فرآیندها مشخص شده که سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی باید چه روالی را طی کنند و هر سرمایه‌گذاری که بخواهد در حوزه‌های مختلف اعم از (کشاورزی صنعت و خدمات) فعالیتی داشته باشد، چگونه مسیر را طی کند یا جواز تاسیس دریافت کند و یا اینکه استعلام‌های سایر دستگاه‌ها را بتواند دریافت و کار خود را در مدت زمان کوتاهی انجام دهد.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته در راستای تسهیل امور و فرآیندهای سرمایه‌گذاری برای رفاه حال سرمایه‌گذاران، اقدامات خوبی در حوزه اقتصادی  با راهاندازی پنجره واحد سرمایه گذاری به دستور استاندار انجام شد که در قالب این طرح فرآیندهای سرمایه گذاری تمامی دستگاه‌های اجرایی گردآوری شد و برای جمع آوری این اطلاعات از بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی و معاونت اقتصادی با جدیت پیگیری شد.

قیصی پور با اشاره به اینکه جمع آوری اطلاعات یک سال به طول انجامید افزود: بررسی فرآیندهای اقتصادی دستگاه در جلسات مختلف مورد ارزیابی قرار گرفتند و فرآیندهای شاخص به تایید هر دستگاه رسید.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری معاونت اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه متقاضیان سرمایه‌گذاری برای انجام هر کاری چندین بار باید به دستگاه‌های مختلف مراجعه می‌کردند ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه امور سرمایهگذاری را تسهیل می‌کند، بر این اساس، شرکت مشاور تمامی این اقدامات را به صورت الکترونیک انجام داد تا هرکسی به راحتی بتواند در حوزه سرمایه‌گذاری جواز تاسیس و استعلام‌های خود را از دستگاه‌های اجرایی بگیرد و ارتباط مستقیم الکترونیکی برقرار کند و به مراجعه حضوری هم نیاز نداشته باشد.

قیصی پور با اشاره به نامگذاری امسال به نام" جهش تولید" گفت: در چند سال گذشته توجه به بخش تولید بسیار افزایش یافته و راهکارهای زیادی برای رونق این بخش ارایه شده است؛این سامانه( پنجره واحد سرمایه گذاری) می‌تواند در حوزه سرمایهگذاری کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه امسال مقرر شده ۳۶ دستگاهی که نوع فرآیند اقتصادی آنها مشخص شده یک دفتر سرمایهگذاری در نظربگیرند ادامه داد: فردی که مسوول دفتر سرمایه‌گذاری است باید مسلط به تمام فرآیندهای سرمایه‌گذاری باشد و در کمترین زمان کار استعلامات و پیگیری درخواست سرمایه گذار را انجام دهد.

قیصی پور افزود: دستگاه‌های فعال در بخش سرمایه‌گذاری ارزیابی می‌شوند که بر این اساس سازمان صنعت ،معدن و تجارت، راه آهن جنوب، منطقه آزاد اروند، شهرک های صنعتی، بنادر و دریانوردی، پدافند غیرعامل خوزستان رتبه خوبی در این ارزیابی‌ها داشتند.

وی با بیان اینکه از هفته آینده استفاده از این پنجره واحد سرمایه‌گذاری در خوزستان آغاز می‌شود گفت: خوزستان در اجرای این طرح در کشور به صورت پایلوت جلوتر از همه وارد عمل شد و می‌تواند به سایر استان‌ها کمک کند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری معاونت اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: با راه‌اندازی دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری در هر دستگاه، ارتباط معاونت اقتصادی با آن دستگاه برای انجام امور سرمایه‌گذاری بیش از پیش خواهد بود.

وی بیان کرد: در گام نخست، یک بخش از کار به صورت اداری و یک بخش به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد که تمامی این اقدامات در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در خوزستان است و زمانی که تمام کار انجام شد، تمام فرآیندها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

در پنجره واحد سرمایه‌گذاری و کارآفرینی که با هدف کمک به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و اطلاع‌رسانی مناسب به سرمایه‌گذاران داخل و خارج از کشور و بررسی و رفع موانع و تسهیل امر سرمایه‌گذاری طراحی شده ، امور اجرایی مربوط به سرمایه‌گذاران تا دریافت نتیجه پیگیری می‌شود.

راه‌اندازی این سامانه از سال ۹۶ در دستور کار دولت قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.