مجتبی رضایی روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: همیشه با افزایش قیمت مرغ، مرغداران مورد هجمه قرار می‌گیرند، ستاد تنظیم بازار قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ از مرغدار را ۸۵ هزار ریال تعیین کرده ولی عملا فقط ۷۰ هزار ریال به دست مرغدار می‌رسد.  
وی افزود: مرغ به اندازه کافی در شهرهای دزفول، شوش و اندیمشک وجود دارد ولی بی برنامگی توزیع مرغدار را آزار می‌دهد.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد مرغ استان خوزستان در شهرهای دزفول، شوش و اندیمشک تولید می‌شود، گفت: با وجود این میزان تولید، سود حاصل به جیب دلالان و واسطه گران می‌رود.
در این نشست مقرر شد پیشنهادهای کارشناسان در خصوص قیمت مرغ و وضعیت بازار مرغ بررسی و در این خصوص تصمیم گیری شود.  
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول نیز در این نشست به افزایش قیمت ها اشاره کرد و گفت: اصناف، تعزیرات حکومتی و بهداشت در ۲ ماه اخیر بازرسی های زیادی انجام دادند که قابل تقدیر است.
مهراب عبدالهی افزود: بیش از ۳۰۰ واحد صنفی متخلف در این مدت با بازرسی‌های انجام شده پلمب شدند.
وی اظهارداشت : در کشور مشکلی برای تامین اقلام ضروری وجود نداشت و با وجود تورم و گرانی برخی اجناس تا ۳۰۰ درصد، کمبودی در بازار نبود.
وی افزود: ۷۰۰ تن میوه شب عید در سردخانه های دزفول ذخیره شده بود که شهرهای شمالی خوزستان و بخشی از اهواز را پوشش داد.
عبدالهی اظهار داشت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله بدون چربی ۹۰۰ هزار ریال و گوشت گوسفند با چربی ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار ریال است.
وی قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز را ۱۲۹ هزار ریال و برنج وارداتی دانه بلند را بین یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۲۷۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: روغن جامد پنج کیلویی با ۱۳ درصد افزایش قیمت به ۴۲۷ هزار و ۵۰۰ ریال رسیده و رب گوجه یک کیلویی در حال حاضر نسبت به ۲ ماه گذشته ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول بیان کرد: لوبیا چیتی با ۱۰۰ درصد افزایش قیمت به نرخ هر کیلوگرم ۲۰۰ هزار ریال رسیده و نخود گرد با ۲۵ درصد افزایش قیمت به هر کیلوگرم ۸۵ هزار ریال رسیده است.
وی افزود: پنیر تبریز نیز ۱۰۰ درصد، ماکارونی ۲۵ درصد، مواد شوینده ۳۰ درصد و چای اعلا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته اند.
در این نشست همچنین مقرر شد یکهزار و ۷۰۰ تن گندمی که از پارسال پلمب شده بودند رفع پلمب شده و با حضور کارشناسان غله سلامت آنها تایید و ضدعفونی و آفت زدایی شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.