عبدالکریم حسینی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۳ هزار ورزشکار سازمان یافته در بیش از ۴۰ رشته ورزشی زیر نظر هیات بازی‌های بومی و محلی خوزستان فعالیت می‌کنند.

رییس هیات بازی‌های بومی و محلی خوزستان با اشاره به اینکه بازی‌های بومی محلی فراتر از ورزش است و می‌تواند حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی را در برگیرد گفت: ورزشکاران استان در بسیاری از مسابقات، حرف اول را می‌زنند و جزو نفرات برتر کشور هستند.

وی ثبت ملی بازی "چوب بازی" بختیاری و " یزله " عربی را از مهمترین برنامه‌های این هیات برشمرد و گفت: اقدام لازم در این راستا انجام شده است.

حسینی بیان کرد: مسابقات سوارکاری و زیبایی اسب در بین عشایر و روستاییان علاقه‌مندان بسیاری دارد و سال گذشته تا قبل از شیوع بیماری کرونا سه دوره مسابقه سوارکاری و زیبایی اسب اصیل عرب با حضور شرکت کنندگانی از استان‌های همجوار برگزار شد.

وی ادامه داد: از دیگر رشته های نوپا در بخش بازی‌های بومی و محلی رشته شتردوانی است و هدف ما از فعالیت در این رشته پرداختن روستاییان به ورزش و پرورش شتر است. سال گذشته برای اولین بار میزبان مسابقات شتردوانی در حمیدیه بودیم که استقبال خوبی به عمل آمد.

رییس هیات بازی‌های بومی و محلی استان گفت: بنا داشتیم با کشور عراق مذاکراتی در راستای برگزاری بازی‌های بومی و محلی داشته باشیم و مسابقاتی بین این ۲ کشور برگزار کنیم که برای این کار به مجوزهای وزارت ورزش و جوانان نیاز است. 

وی به فعالیت در رشته های فوتوالی و تیراندازی با کمان اشاره کرد و افزود: فعالیت در رشته فوتوالی به عنوان یک رشته نوپا توجه بسیاری از علاقه مندان را به خود جلب کرده و در این رشته در سطح کشور مقام دار هستیم. سال گذشته میزبان رقابت‌های فوتوالی جوانان کشور بودیم که تیم منتخب استان عنوان دوم رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

حسینی گفت: از نکات مثبت این رشته حضور بانوان با پوشش کاملا اسلامی در بسیاری از ورزش‌های بومی و محلی است به طوری که در برخی از رشته‌ها حضور بانوان بیشتر از آقایان مشاهده می شود.

وی افزود: سال گذشته در بخش بازی‌های بومی و محلی ۱۲۲ برنامه در استان برگزار شد همچنین ورزشکاران استان در ۱۳ جشنواره فرهنگی ورزشی کشور و  پنج دوره مربیگری بازی‌های بومی و محلی کشوری حضور پیدا یافتند و افتخاراتی کسب کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.