به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی در تشریح آخرین وضعیت طرح توسعه ۲۸ مخزن این شرکت اظهار داشت: با شروع اپیدمی ویروس کرونا در کشور و با وجود محدودیت‌های اجتناب ناپذیر به‌وجود آمده، با مدیریت بهینه منابع انسانی و رعایت زمان‌بندی لازم، فرآیند مناقصه چهار بسته قراردادی جدید از این طرح در مراحل پایانی قرار دارند.

وی ادامه داد: این بسته‌ها شامل بالارود، مارون سه، مارون۶ و چیلینگر / گرنگان در مرحله ارزیابی فنی - اقتصادی مناقصه‌گران هستند. امور مناقصه سه بسته دیگر شامل سولابدر، بینک و لالی بنگستان نیز در روزهای پیش‌رو آغاز می‌شود.

محمدی با اشاره به لزوم به سرانجام رسیدن مناقصه های تمام ۲۷ بسته طرح افزایش و نگهداشت تولید ۲۸ مخزن این شرکت حداکثر تا سه ماه آینده، خاطر نشان کرد: تاکنون تکلیف ۱۳ بسته از این طرح مشخص شده است و تا ۲ هفته دیگر تکلیف چهار بسته دیگر نیز مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: همه‌ طرح‌های اولویت دار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با وجود شرایط اضطراری کرونا، ضمن رعایت مسایل بهداشتی و ایمنی و توجه به دستورات کادر درمانی، به‌صورت پیوسته در حال پیگیری و اجرا هستند.

بر اساس این گزارش، با توسعه ۲۸ مخزن در چارچوب مدل جدید قراردادی عملیات محور (Job Based) تولید نفت این شرکت در طول ۲ سال آینده حداکثر ۳۴۱ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

اعتبار مورد نیاز برای توسعه این مخازن حدود ۴.۶ میلیارد دلار تخمین زده می شود که این حجم سرمایه گذاری در ایجاد فرصت های شغلی و بهبود فضای کسب و کار در استان تاثیر بسزایی دارد.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سال ۱۳۹۵ با طرح ابتکاری خود دو نوع قرارداد عملیات محور و میدان محور برای توسعه مخازن خود به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران ارائه داد که خوشبختانه هر دو نوع قرارداد مورد تصویب قرار گرفت و فضا برای جذب سرمایه های بزرگ، متوسط و کوچک فراهم شد.

شرکت ملی نفت ایران ابتدا مجوز توسعه ۲۷ مخزن در قالب قراردادهای عملیات محور ارائه داد که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ مجوز توسعه میدان قلعه نار نیز ابلاغ شد و تعداد مخازن به ۲۸ مخزن افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.